مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: از بیستم تیرماه جاری اعزام کاروان های راهیان نور از این استان به مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور به مدت 25 روز صورت می گیرد و در این راستا پنج هزار تن از محل جانفشانی های رزمندگان اسلام بازدید می کنند.
کد خبر: ۶۲۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ پاسدار ابوالفضل قدیری بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، روزانه 200 تن با استفاده از چهار دستگاه اتوبوس در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند و مدت حضور هر کاروان در مناطق یاد شده، چهار روز است.

وی افزود: راهیان نور شمال غرب و غرب کشور بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب، حضور در مناطق مجاهدت های خاموش است، در این نقطه از ایران، حماسه های بزرگی رخ داده و خون های بسیاری تقدیم اسلام شده است.

وی با اشاره به این که ثبت نام برای حضور علاقه مندان در این برنامه فرهنگی توسط تمام رده های بسیج استان انجام می گیرد، بیان کرد: سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم سه سال است که برای برگزاری راهیان نور شمال غرب و غرب کشور تلاش می کند،
مناطقی که در این راهیان نور برای بازدید علاقه مندان انتخاب می شود، بیشتر نقاط مرزی کشور است که حساسیت های امنیتی خود را دارد اما مردم پرشور در این برنامه فرهنگی شرکت می کنند.

وی ادامه داد:امسال سومین سالی است که برنامه ریزی ها برای حضور زائران و مشتاقان در این مناطق توسط سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) صورت می گیرد و افراد به صورت خانوادگی و فردی در آن شرکت می نمایند.

قدیری گفت: هدف اصلی از اجرای این برنامه را زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و جانفشانی هایی است که در راه دفاع از ارزش های اسلامی انجام دادند.

وی افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، هدف دیگری است که در جریان برگزاری اردوهای راهیان نور دنبال می شود و در این سال ها مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حضور در یادمان شهید امینی شهر مهاباد، بازدید از یادمان شهید محمد بروجردی در مسیر پیرانشهر و منطقه حاج عمران، حضور در یادمان شهید ناصر کاظمی و شهر سردشت، بازدید از منطقه عملیاتی بوالحسن در مسیر بانه، حضور در یادمان شهدای مظلوم سیران بند، شرکت در رزمایش رزمی فرهنگی شهر سنندج و بازدید از موزه دفاع مقدس شهر همدان از جمله برنامه های کاروان های راهیان نور اعزامی از قم به مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور است.

قدیری گفت: برگزاری مراسم شبی با شهدا و روایتگری رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های ویژه ای است که هر شب برای زائران راهیان نور شمال غرب و غرب کشور صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: همچنین حضور در منطقه «دارساوین» یادمان و محل شهادت سردار شهید مهدی زین الدین و روایتگری رشادت های این فرمانده رشید اسلام از جمله برنامه های خاصی است که زائران راهیان نور در آن شرکت می کنند.

شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین ‏الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان ‏ها و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.او در عملیات بیت‏المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ 17 علی‏ابن ابی‏طالب قم و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.

در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بودند که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

سالانه حدود 20 هزار تن از مردم قم در مقاطع مختلف سال در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار