مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بودجه خوبی توسط شهرداری برای تملک باغ‌های باقی مانده در شهر قم اختصاص پیدا می‌کند، اما این بودجه کافی نیست.
کد خبر: ۶۲۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم،پیام جوادیان با اشاره به عرصه چمن در شهر قم اظهار کرد: چمن در این شهر تنها چهار درصد فضای سبز شهر قم را تشکیل می‌دهد، دو هزار و 180 هکتار فضای سبز در شهر قم و پیرامون آن داریم و نسبت چمن به کل فضای سبز در شهر قم نسبت به شهرهای دیگر بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: فضای سبز 10 هکتاری در بلوار زائر از گذشته چمن داشت و به دلیل احتمال سیل در این بلوار، شرکت آب منطقه ای، شهرداری را از کاشت درخت در این بلوار منع کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: از سال 1394 طرح مطالعاتی را با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان قم با عنوان گونه‌های درختی، درختچه ای، گل و گیاه مناسب با اقلیم شهر قم شروع کردیم، این طرح به صورت پایلوت به مدت زمان سه سال در یک مساحت پنج هکتاری در حال اجرا و نتایج خوبی به دنبال داشته است.

جوادیان با اشاره به کاشت گونه‌های جدید در فضای سبز شهر قم اظهار کرد: 19 گونه خزان دار و برگ پهن براساس تحقیقات در سال گذشته در فضای سبز شهر قم کاشت کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه باغ‌های زیادی در شهر قم از بین رفتند، بودجه خوبی توسط شهرداری برای تملک باغ‌های باقی مانده در شهر قم اختصاص پیدا می‌کند، اما این بودجه کافی نیست و نیازمند بودجه استانی و ملی در این خصوص هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار