مدیرکل هواشناسی استان قم مطرح کرد
مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به تغییر اقلیم صورت گرفته در قم گفت: جزیره گرمایی در استان به وجود آمده و همچنین فضاهای باغی که تلطیف کننده هوا بود در سال های اخیر از بین رفته است.
کد خبر: ۶۲۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم،یحیی زارع با اشاره به افزایش دما در استان قم اظهار کرد: در 30 سال گذشته حدود دو درجه افزایش دما را در این استان داشتیم، همچنین در این مدت به دلیل تغییرات اقلیمی کاهش بارش و افزایش تبخیر در استان قم رخ داد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر، روند رو به افزایش خشکسالی را در استان قم شاهد بودیم، همچنین در این مدت، تعداد روزهای همراه با گرد و غبار نسبت به گذشته در استان بیشتر شد، این موارد نشانه ای از تغییر اقلیم در قم است.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: استان در طول 11 سال اخیر خشکسالی بیشتری نسبت به گذشته داشت و در این مدت در صدر خشکسالی‌های بسیار شدید در کشور بود.

زارع با اشاره به عوامل تغییر اقلیم در استان قم اظهار کرد: مهم ترین دلیل این اتفاق، افزایش گازهای گلخانه ای است که به جو تزریق شده است. موتورسیکلت‌های زیادی در استان قم داریم و جزیره گرمایی در استان به وجود آمده است، همچنین فضاهای باغی در قم کاهش پیدا کرد در حالی که این فضاها هوا را تلطیف می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم در استان قم به سرعت در حال رخ دادن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار