مدیرکل امور روستایی قم:
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: پشتوانه کالای ایرانی حمایت از اشتغال و تولید است که باید مورد توجه بخشداری ها و اعضای شورای اسلامی روستاها قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم، سجاد چهره قانی در آیین تکریم بخشدار سابق مرکزی قم و معارفه بخشدار جدید این بخش، اظهار داشت: اشتغال و تولید بحث اصلی و دغدغه مهم در جامعه روستایی است که باید زیرساخت های آن فراهم شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داده اند تا همه دستگاه ها در این امر ورود پیدا کرده و موانع موجود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: برای امر اشتغال ساختار منسجم و متولی وجود ندارد بلکه همه دستگاه ها در خدمت آن هستند تا زمینه را برای حضور تولیدکنندگان فراهم سازند، از این رو مردم حلقه اصلی اشتغال و کارآفرینی هستند.

وی با بیان این که تسهیلات رونق تولید برای روستاییان اختصاص یافته است گفت: تسهیلات ارزان قیمت با سود کم در اختیار تولید و اشتغال قرار گرفته است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: همچنین اعتبارهایی برای بخشداری ها و دهیاری ها اختصاص یافته است تا در اختیار تولید و اشتغال قرار گیرد و در توسعه و آبادانی روستاها به کار گرفته شود.

چهره قانی با اشاره به این که در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم گفت: باید از ظرفیت کارآفرینان و جذب سرمایه ها و ظرفیت های روستاهای استان بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: بسیاری از روستاها دارای مناطق بکر گردشگری و تاریخی هستند که باید از این ظرفیت برای جذب گردشگران استفاده و با خدمات رسانی زمینه رفت و آمد آنان را تسهیل کرد.

چهره قانی با تاکید بر این که روستاها قطب اقتصادی و اشتغال هستند گفت: کمیته های مختلف رسیدگی به وضعیت تولیدکنندگان و اشتغال در سطح استان و بخشداری ها تشکیل شده است تا با شناسایی موانع، مشکلات با هماهنگی و تعامل دستگاه ها رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید به روستاها توجه ای ویژه ای دارد و از صندوق توسعه ملی اعتبارهایی برای رسیدگی به وضعیت آنان اختصاص داده است.

آیین تکریم احمد فرج اللهی بخشدار سابق مرکزی قم و معارفه سید داود حاجی حسینی بخشدار جدید این بخش، امروز با حضور رضا سیار فرماندار قم در تالار معصومیه فرمانداری این شهر برگزار شد.

پیش از این انتصاب، حاج حسینی بخشدار خلجستان بود.

بخش مرکزی قم در 10 کیلومتری شمال قم واقع شده و دارای 2 دهستان قمرود و قنوات است.

بخش خلجستان نیز با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست. ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار