در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)؛
همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید برای عرض تسلیت همراه با دسته های عزاداری، رهسپار حرم مطهر حضرت معصومه(س) شد.
کد خبر: ۶۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 09 July 2018

به گزارش تابناک قم، در این پیاده روی که از بیت این مرجع تقلید در خیابان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، خیل گسترده سوگواران با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عزاداری پرداختند و بر سر و سینه زدند.

پیش از برگزاری این پیاده روی نیز مراسم سخنرانی، مداحی و عزاداری در بیت این مرجع با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد و پس از آن دسته های عزاداری به سمت حرم مطهر حرکت کردند.

هم چنین درمراسم عزاداری حسینیه آیت الله وحید خراسانی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات حضور داشت.

در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) استان قم سراسر حزن و اندوه است و در همه مسجدها، حسینیه ها و تکایا در شهرها و روستاها به ویژه در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، بقاع امامزادگان(ع)، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع تقلید، مومنان و عزاداران گردهم آمده اند و در غم فراق این امام همام اشک ماتم می ریزند.

امام جعفر صادق(ع) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشودند، آن حضرت از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کردند، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن 31 سالگی به امامت رسیدند و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شدند.

دوران امامت 34 ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در 65 سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148 هجری قمری به شهادت رسیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار