رئیس هیات پرورش اندام قم:
رئیس هیات بدنسازی و پرور اندام قم، سالم سازی بدنسازی دراین استان را در گرو نگاه علمی دانست و گفت: رویکرد این هیات ورزشی، توسعه بدنسازی با نگرش علمی به عنوان ورزش همگانی و فراگیر است.
کد خبر: ۶۲۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 10 July 2018

به گزارش تابناک قم،سعید آمده تغییرنگاه به ورزش بدنسازی راضروری دانست و افزود:بدنسازی تنها خلاصه درحجیم کردن عضله ها و ماهیچه ها نیست بلکه بخش عمومی آن یعنی افزایش آمادگی جسمانی و ساختن بدنی سالم و توانمند از بخش حرفه ای آن نیز مهمتر است.

وی با بیان اینکه باید در کنار ورزش حرفه ای به دنبال گسترش همگانی کردن این رشته ورزشی هستیم ادامه داد: بدنسازی و پرورش اندام اگر به صورت علمی و صحیح صورت گیرد علاوه بر تقویت عضلات، موجب تنظیم فشار و قند خون و حتی کنترل قلب و عروق نیز می شود که این امر موجب ایجاد شادابی، کنترل امراض و همچنین ارتقای سطح سلامت در جامعه می شود.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم، پایین بودن میانگین سنی ورزشکاران فعال در این رشته را نشان از نگاه نادرست به این رشته ورزشی دانست و ادامه داد: با افزایش سن به دلیل افزایش بافت چربی و فشار بر مفاصل و همچنین کاهش و ضعیف شدن عضلات ضرورت ورزش افزایش می یابد و این در حالی است که بیشترین ورزشکاران فعال در باشگاه ها جوانان کمتر از 40 سال سن دارند.

آمده، شرط همگانی شدن این ورزش را سالم سازی باشگاه ها، ورزش و تمرین علمی و فرهنگ سازی دانست و افزود: هیات بدنسازی و پرورش اندام قم به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه به دنبال سالم سازی و همگانی کردن این رشته ورزشی است.

وی باانتقاد ازپررنگ شدن نگاه درآمدی به جای نگاه علمی درباشگاه های پرورش اندام این استان ادامه داد: درآمد زایی به اولویت نخست بیشتر باشگاه های بدنسازی استان تبدیل و این موجب غفلت از تمرین علمی در این باشگاه ها شده است.

آمده با تاکید بر ضرورت جداسازی ورزشکاران حرفه ای از سایر ورزشکاران گفت:با توجه به اینکه نوع تمرین ورزشکاران حرفه ای با کسانی که برای سلامت خود ورزش می کنند به طور کامل متفاوت است ضرورت دارد تا به منظور همگانی کردن این ورزش،حمایت ویژه از ورزشکاران حرفه ای و همچنین فراهم کردن زیرساخت های متناسب با فعالیت آنها، ورزشکاران حرفه ای از سایر ورزشکاران جدا شوند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم، کمبود مربی آموزش دیده را از نقاط ضعف این رشته ورزشی در قم دانست و گفت: هم اکنون کمتر از 300 مربی آموزش دیده و دارای مجوز از فدراسیون در قم وجود دارد و این در حالی است که در برخی استان ها با جمعیت مشابه قم، تعداد مربیان رشته پرورش اندام آنها پنج برابر این استان است.

آمده، از تدوین سند جامع نظام مربی گری درقم خبر داد و افزود: بر اساس این سند و با توجه به ظرفیت های زیاد علمی استان، نظام آموزشی با چشم انداز میان مدت و بلند مدت تدوین شده تا علاوه بر افزایش کمی مربیان رشته بدنسازی و پرورش اندام قم، شاهد ارتقای بیشتر سطح کیفی و فنی مربیان قم باشیم.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن این نظام آموزشی جلوی بسیاری از تخلفات احتمالی در باشگاه ها و فضای ورزش بدنسازی گرفته می شود گفت: سالم سازی این رشته ورزش با همراهی، همدلی و همفکری تمام مربیان، پیشکسوتان و ورزشکاران فعال در رشته بدنسازی با جدیت پیگیری می شود.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم ادامه داد: ایجاد منبع درآمدی پایدار برای هیات ورزشی، سازماندهی و تایید صلاحیت مربیان، حمایت از ورزشکاران حرفه ای، حمایت جدی از ورزشکاران و مربیان حرفه ای و آموزش دیده، کسب میزبانی یکی از مسابقات کشوری رشته پرورش اندام به صورت سالانه، تلاش برای همگانی کردن و همچنین تشویق افراد بالای 40 سال به ورزش از جمله هدف گذاری های بلند مدت این رشته ورزشی است.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد رشته پرورش اندام در کشور ادامه داد: درحال حاضر 15 هزار باشگاه بدنسازی فعال در کشور وجود دارد که روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار تن در این باشگاه های ورزش می کنند که جامعه آماری بالای ورزشکار از جمله ظرفیت های بی نظیر این رشته ورزشی است.

آمده، با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 13 هزار تن در باشگاه های قم فعالیت ورزشی انجام می دهند، گفت: تعداد کل باشگاه های بدنسازی فعال درقم حدود 130 باشگاه است که برخی از این باشگاه ها بدون مجوز در حال فعالیت هستند که به دنبال اقدام لازم برای تعیین تکلیف و یا پلمپ این باشگاه ها هستیم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم بااشاره به چشم انداز چهار ساله این هیات ورزشی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم با ایجاد زیرساخت ها و بسترهای مناسب، تعداد ورزشکاران قم در این رشته ورزشی 2 تا 3 برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات پرورش اندام درسبک ها و فُرم های مختلف گفت: پاورلیفتینگ ورزشی قدرتی است که قم در این سبک سابقه طولانی داشته و حتی رکوردار برخی وزن ها در کشور نیز هستند ضمن اینکه کسب قهرمانی در مسابقات آسیایی و کسب نائب قهرمانی در مسابقات جهانی اسپانیا در 2 سال گذشته از جمله افتخارات ورزشکاران قم در این رشته است.

آمده افزود: ورزشکاران قم در فُرم فیزیک جزو سرآمدان کشور هستند به گونه ای که در سال های گذشته کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور را نیز در پرونده خود دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار