با حمایت استانداری قم
گردهمایی بزرگ حامیان آب با حمایت استانداری و مشارکت برخی از دستگاه‌های اجرایی و اداری استان مرداد ماه در سالن شهید حیدریان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 10 July 2018

به گزارش تابناک قم، نخستین جلسه هماهنگی گردهمایی بزرگ حامیان آب با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم و نمایندگان برخی از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این جلسه در سخنانی با اشاره به وضعیت نامناسب کمی و کیفی منابع آبی در کشور اظهار داشت: امروز غالب نقاط کشور با مشکلات کمبود آب مواجه هستند.

وی نیاز کشور را در شرایط موجود، سازگاری با کم‌آبی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب دانست و گفت: امروز بیش از هر موضوع دیگری نیاز به آموزش در این زمینه داریم تا ضمن یادآوری چالش کمبود آب، روش‌های درست استفاده از این مایه حیاتی را به مردم آموزش دهیم.

علی جان صادق پور با ابراز تأسف از عدم توجه به آموزه‌های اجتماعی در کنار آموزش‌های علمی گفت: یکی از مهم‌ترین آموزش‌های دوران تحصیلی باید در خصوص آب باشد که با وجود مشکلات کم‌آبی در کشور این اتفاق به درستی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی برای تأمین آب قم پرداخت کرده است، تصریح کرد: با این وجود همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و عمده این مسائل ناشی از سوء مدیریت در مصرف است که بخشی از آن به مسؤولان و بخشی هم به جامعه بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه آموزش‌ها در این زمینه باید فراگیر و به دور از بخشی نگری باشد، یادآور شد: باید آموزش‌ها را در سطح عموم جامعه گسترش دهیم و با دامنه وسیع آن را پیگیری کنیم تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب سالانه برای تمام دانش‌آموزان ابتدایی برنامه‌های آموزشی و ترویجی برگزار می‌کند، ابراز کرد: طرح حامیان آب را نیز در سال‌های اخیر در مدارس اجرا کردیم و امروز بیش از 6 هزار دانش‌آموز به عنوان حامی آب در مدارس قم فعالیت دارند.

صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری گردهمایی بزرگ حامیان آب در قم در ورزشگاه شهید حیدریان، از حمایت مجموعه استانداری از این طرح خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های استان بتوانیم یک اقدام فرهنگی فاخر را در سطح کشور رقم بزنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم نیز با اشاره به حمایت استاندار قم از برگزاری این گردهمایی و توجه به مسائل پیرامون مصرف بهینه آب، خواستار همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با شرکت آب و فاضلاب استان قم شد.

سید رضا طباطبایی با اشاره به چالش‌های ناشی از کمبود آب در کشور و به ویژه در استان قم ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با چنین اقدامات فرهنگی هر چه بیشتر جامعه را با وضعیت کمبود آب آشنا کرده و مردم را به سمت استفاده بهینه از آب رهنمون سازیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار