با كسب 56 مدال رنگارنگ
تيم منتخب كاراته استان قم با كسب 56 مدال طلا، نقره و برنز در جايگاه دوم مسابقات سال 1397 كاراته قهرماني مردان ايران جاي گرفت.
کد خبر: ۶۲۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 10 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، کاراته که همواره یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی انفرادی استان قم بوده به روند موفقیت‌های خود در میادین داخلی این رشته ادامه داد و با کسب مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز عنوان نایب‌قهرمانی پیکارهای سال 1397 را کسب کرد.

در این رشته هر ساله اعزام‌های متعددی به میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی صورت می‌گیرد، در حالی که کاراته در دو بخش کنترلی و غیرکنترلی فعالیت می‌کند و بخش کنترلی آن به مسابقاتی اختصاص دارد که ستاره‌ای همچون امیر مهدی‌زاده در سال‌های اخیر افتخارات زیادی را برای ورزش قم رقم زده است.

اما بخش غیر کنترلی این رشته ورزشی جذاب و پرمدال به سبک‌های زیر مجموعه کاراته مربوط می‌شود و در این بخش کاراته‌کاهای قم در سبک‌های متعدد هر ساله به مسابقات مختلف کشوری و میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی اعزام شده و مدال‌های رنگارنگی را نصیب ورزش قم می‌کنند.

یکی از جدیدترین افتخارات کاراته قم در بخش غیر کنترلی یا سبک‌های آزاد این رشته، به موفقیت کاراته‌کاهای سبک وادوریو قم در کسب مقام نایب‌قهرمانی مسابقات سال 1397 قهرمانی کشور باز می‌گردد، افتخاری که با کسب 56 مدال طلا، نقره و برنز نصیب کاراته قم شد.

این در شرایطی است که مسابقات کاراته قهرمانی کشور در سبک وادوریو به مدت دو روز به میزبانی استان قم در خانه کاراته مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه قم به انجام رسید و در آن پانصد کاراته‌کا از 25 استان کشور برای کسب عناوین برتر مقابل یکدیگر به روی تاتامی رفتند.

در پایان این دوره از مسابقات تیم منتخب هیأت کاراته تهران با کسب 15 مدال طلا، 12 نقره و 17 برنز روی سکوی نخست ایستاد اما کاراته‌کاهای استان قم با وجود اینکه مدال‌های بیشتری به تعداد 56 مدال کسب کردند اما با 12 طلا، هفت نقره و 37 برنز در جایگاه دوم به کار خود پایان دادند و گلستان با کسب هشت طلا، چهار نقره و یک برنز سوم شد، ضمن اینکه نماینده سبک وادوریو در قم علی شاهدی و دبیر اجرایی این سبک در کشور مهدی بیرانوند هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار