مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: در استان قم از جمعیت یک‌میلیون و ۲۹۳ هزار نفر ۷۵۰ هزار نفر زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی استان قرار دارد که از نظر درصد حدود ۵۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 10 July 2018

به گزارش تابناک قم، علی‌اصغر دادخواه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل تأمین اجتماعی استان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی اظهار داشت: در استان قم از جمعیت یک‌میلیون و 293 هزار نفر 750 هزار نفر زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی استان قرار دارد که ازنظر درصد حدود 57 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت بازنشستگان استان گفت: 34 هزار نفر بازنشسته در استان داریم که ماهانه 45 میلیارد تومان از سوی تأمین اجتماعی به آن‌ها مستمری پرداخت می‌شود و تا به امروز همه حقوق این عزیزان به‌موقع پرداخت‌شده است همچنین حقوق سال 97، همراه با تفاوت‌های ماه‌های قبل به آن‌ها پرداخت‌شده و هیچ‌گونه طلبی ندارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم بیان کرد: حدود 2800 نفر مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان داریم که ماهیانه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به آن‌ها حقوق پرداخت می‌شود تا اینکه اداره کار و دفاتر کاریابی آن‌ها را معرفی و مجدداً مشغول به کار شوند.

دادخواه با بیان اینکه در استان 4 شعبه اصلی، دو شعبه اقماری و سه کارگزاری فعال است، افزود: در هفته تأمین اجتماعی دو کارگزاری به بدنه مجموعه خدمت رسان تأمین اجتماعی اضافه و روز یکشنبه افتتاح رسمی خواهد شد، هدف افزایش تعداد کارگزاری‌ها به 5 مورد است که با هدف‌گذاری تسهیل در امور مردم انجام می‌شود.

وی کارگاه‌های فعال در سطح استان را 12 هزار و 800 کارگاه بیان و تصریح کرد: از این تعداد بیش از دو هزار کارگاه در مناطق صنعتی فعال بوده و از اداره صنعت، معدن و تجارت دریافت مجوزهای خود را دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم ابراز کرد: این تعداد کارگاه که طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی هستند درمجموع 140 میلیارد تومان بدهی معوق دارند که این بدهی‌های معوق را سازمان تأمین اجتماعی به مدت دو ماه برای بخشودگی جرائم اعلام کرد که استقبال خوبی انجام شد و حدود 1100 کارگاه درخواست بخشودگی جرائم داده و حدود 24 میلیارد تومان از بخشودگی جرائم استفاده کردند.

دادخواه با اشاره به طرح‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته در دستور کار خود داشته است، گفت: سال گذشته در طرح کرامت رضوی، همه ماهه سهمیه‌های بازنشستگان را دریافت و به کانون بازنشستگان اعلام می‌کردیم و تعدادی از آن‌هایی که به سفر مشهد مقدس نرفته بودند را اعلام و این عزیزان را به مشهد مقدس اعزام کردیم.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ممکن است کارگاه‌هایی دچار بحران شده باشند علاوه بر اینکه جرائم آن‌ها بخشیده می‌شود، سازمان تأمین اجتماعی با کارفرما همراهی کرده و کارفرما لیست کارگران خود را اعلام می‌کند تا بخشی از حق بیمه و یا کل مبلغ حق بیمه کارگران در یک بازده زمانی پرداخت شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم افزود: در سال 95 به 96 در بحث نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی استان حرکت کرده و حدود 15 درصد کاهش دفترچه‌های درمانی به‌صورت دستی و فیزیکی داشته‌ایم.

دادخواه با بیان اینکه بحث نسخه الکترونیکی افراد بیش از یک سال است که آغازشده است، تصریح کرد: این طرح آثار خوبی داشته و با روش الکترونیکی صدور دفترچه کاهش‌یافته و پیش‌بینی می‌کنیم در سه سال آینده صدور دفترچه‌ها به زیر 30 درصد برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: از اول تیرماه ابلاغی توسط استاندار به دستگاه‌ها در رابطه با میز خدمت شد، مراحل اولیه میز خدمت در حال حاضر در کلیه مراکز سازمان تأمین اجتماعی عملیاتی شده و تا پایان شهریورماه در یک فضاهای بسیار مناسب و با کیفیت خوبی خدمات ارائه خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار