گزارشی ازجلسه ستاد تنظیم بازار قم:
جلسه ستاد تنظیم بازار قم عصر چهارشنبه در محل استانداری برگزار شد که لزوم نظارت بر گوشت قرمز وارداتی به قم و ارائه یارانه ویژه به نانوایان از مباحث مطرح شده از سوی حاضران دراین جلسه بود.
کد خبر: ۶۲۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 12 July 2018

به گزارش تابناک قم، مدیرکل دامپزشکی قم در این جلسه بر لزوم نظارت و پایش گسترده بر گوشت قرمز وارداتی تأکید کرد و گفت: بهتر است گوشت قرمز وارداتی به صورت فله در فروشگاه های بزرگ عرضه شود تا نظارت بر آن بهتر انجام شود.

محمد مهدی رفیعی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشتارگاه های مرغ در استان قم بیش از ظرفیت فنی خود کشتار می کنند، اظهار داشت: کشتارگاه بهاران به تنهایی توان تأمین نیازهای استان را ندارد و پیش از تغییر کاربری کشتارگاه نگین، باید تصمیم های لازم گرفته شود.

قم دارای سه کشتارگاه صنعتی طیور تحت عنوان بهاران، نگین و مهر زمستانه است که مهر زمستانه در حال حاضر فعال نیست.

کشتارگاه صنعتی طیور بهاران قم در سال 1377 با ظرفیت کشتار 6000 قطعه در ساعت تاسیس شد.

این کشتارگاه دارای امکانات متنوعی از جمله کارخانه تبدیل ضایعات، امکانات قطعه بندی و فرآوری، کارخانه یخ، امکانات بسته بندی پیشرفته و امکان نگهداری زیر صفر تا ظرفیت 1000 تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم دراین جلسه گفت: کشتارگاه مرغ زمستانه باید هرچه سریعتر در قم راه اندازی شده و ظرفیت کشتارگاه بهاران نیز افزایش یابد.

محمدرضا طلایی افزود: سهامداران کشتارگاه مرغ نگین درصدد تغییر کاربری برای بسته بندی گوشت مرغ هستند، از این رو باید اقدامات لازم برای تأمین گوشت مرغ استان انجام شود.

 

وی با اشاره به احتمال افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و لبنیات درقم خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در این استان نسبت به قیمت مصوب دولت کمتر است و کشور عراق نیز به دنبال واردات مرغ و تخم مرغ و دام زنده از ایران می باشد.

وی با بیان اینکه قیمت لبنیات هنوز ابلاغ نشده و دولت با افزایش قیمت بیشتر از 10 درصد موافق نیست، اظهار داشت: با توجه به نیاز روزانه گوشت قرمز در استان قم هر هفته باید در مجموع 50 تن گوشت قرمز وارد استان شده و کاملا مورد نظارت قرار داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف قم نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات اقتصادی واحدهای نانوایی در استان خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی واحدهای نانوایی در قم بسیار نامناسب است و دولت باید یارانه های ویژه ای را به آنها ارائه دهد.

در حال حاضر 900 نانوایی در سطح استان فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزادپز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.

همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2 هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزادپز قرار می گیرد.

سید ابراهیم صحفی درادامه از عملکرد برخی واحدهای صنعتی در قم نیز انتقاد کرد و گفت: بسیاری از واحدها در شهرک های صنعتی، کارگران با بیشتر از یک فرزند را استخدام نمی کنند تا هزینه های کمتری را به آنها پرداخت کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.

جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم با حضور معاون استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی استان قم در دفتر معاونت امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار