رئیس هیات جودوی قم:
رئیس هیات جودوی قم کسب 36 مدال ملی و بین المللی در سال 96 توسط جودوکاران قم را موجب افتخار دانست و گفت: کسب مقام اولی مسابقات قهرمانی کشور درکاتا ، عضویت 8 کاتاکار قمی در تیم ملی، کسب مقام قهرمانی کاتای آسیا و کسب نائب قهرمانی کاتای جهان، نشان از جایگاه برتر قم در کاتا است.
کد خبر: ۶۲۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 12 July 2018

به گزارش تابناک قم،مجید متقی با بیان اینکه قم در رشته جودو جزو استان های میانی کشور است ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری که در رده های نوجوانان جودو در این استان انجام شده انتظار داریم تا جودو کاران نوجوانان قم امسال جزو پنج استان برتر کشور شوند.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست هیات جودوی قم در رشد مطلوب عملکردی درسال 96 نسبت به سال 95 گفت: هیات ورزشی جودوی قم دروضعیت مناسبی قرار دارد به گونه ای که شاخص های حرفه ای این هیات ورزشی در سال 96 نسبت به سال 95 در حدود 35 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار ورزشکار بیمه شده در رشته جودو در قم ادامه داد: از این تعداد ورزشکار حدود 130 ورزشکار خانم و 870 ورزشکار آقا در سبک های مختلف رشته جودو فعالیت می کنند.

متقی توجه به ارتقای و توسعه تیم های پایه نوجوانان و جوانان را از اولویت های این رشته ورزشی دانست و گفت: به منظور ارتقای کیفیت نوجوانان جودوکار قم، نخستین مسابقات لیگ نوجوانان و جوانان این استان در اواخر تیرماه امسال برگزار می شود ضمن اینکه برنامه ریزی ویژه ای برای ارتقای سطح فنی نوجوانان جودوکار صورت گرفته است.

رئیس هیات جودوی قم گفت: مقدمات میزبانی دومین دوره مسابقات بین المللی جام حضرت معصومه(س) ویژه ورزشکاران آقا در این استان در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود 25 مربی و 15 داور ملی و بین المللی رشته جودو در قم اظهار داشت: استفاده از مربیان برجسته کشوری دررشته جودو موجب پیشرفت ورزشکاران قم شده به گونه ای که شاهد رشد چشمگیر فنی جودوکاران این استان هستیم.

متقی، یکی ازمشکلات مهم پیش روی توسعه ورزش جودو در این استان را نبود زیرساخت استاندارد دانست و تصریح کرد: پیگیری هایی برای در اختیار گذاشتن مکانی به عنوان «خانه جودو» توسط مسئولان ورزش استان صورت گرفته است ولی تا کنون جودوی قم خانه دار نشده است.

رئیس هیات جودوی قم با اشاره به فعالیت 15 باشگاه ورزشی در رشته جودو در این استان اظهار داشت: برگزاری مسابقات لیگ استانی و شرکت در مسابقات لیگ کشوری و همچنین توجه به آموزش از جمله اهداف این هیات ورزشی است.

 متقی با اشاره به فعال شدن رشته جودو بانوان در این استان ادامه داد: جودوی بانوان قم از نظر کمی و کیفی تا حدودی ارتقا داشته که کسب مدال در رشته دفاع شخصی توسط جودوکار بانوی قمی در مسابقات ملی از جمله افتخارات بانوان ورزشکار این استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار