هیأت لبنانی از شهر نبطیه با سفر به شهر مقدس قم با مسؤولان این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۲۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 12 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، هیئت لبنانی از شهر نبطیه در اولین روز از سفر خود به قم از برخی واحدهای فرهنگی، رفاهی و اقتصادی استان بازدید کرد.

هیئت اعزامی از شهر نبطیه لبنان سپس با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران طی سخنانی قم را متعلق به کل جهان تشیع دانست و اظهار کرد: از آنجا که این شهر مقدس پایگاه نشر فرهنگ تشیع است، شیعیان همه دنیا اهل قم هستند.

رحیمیان با اشاره به سبقه روابط و علقه بین مردم شیعه قم و لبنان، اضافه کرد: همین روابط حسنه و اتحاد بین مسلمین است که زمینه پیشرفت اسلام را ایجاد می‌کند.

وی با تأکید برنقش حزب الله لبنان در خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام، خاطر نشان کرد: ما به حزب الله و رهبر شجاع آن سید حسن نصر الله افتخار می‌کنیم که موجب عزت مومنان و ذلت مستکبران شده است.

در ابتدای این جلسه یونس عالی پور معاون امور هماهنگی زائرین استانداری قم، با بیان گزارشی از برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان، اظهار کرد: استقبال مردم از محصولات قم قابل توجه بود .

وی با اشاره به همکاری مسولان شهر نبطیه در برپایی این نمایشگاه، افزود: حس جهادی و کار بسیجی وار این مسولان نقش مهمی در برگزاری هرچه بهتر هفته فرهنگی قم داشت.

معاون امور هماهنگی زائرین استانداری قم ضمن قدردانی از تولیت مسجد مقدس جمکران در حمایت از عرضه محصولات فرهنگی و اقتصادی قم در نطبیه لبنان، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه ارتباط خوبی برای امضای تفاهم نامه های همکاری مشترک بین دو شهر ایجاد کرد که حضور مسولان بلند پایه شهر نبطیه در قم نیز در راستای عملیاتی شدن این قراردادهاست.

در ادامه این جلسه حاتم حرب مسئول شهرداری های حزب الله در جنوب لبنان به برگزاری نمایشگاه قم در لبنان اشاره و تصریح کرد: مردم قم و نبطیه ارتباط نزدیکی با هم دارند و همین موضوع سبب برقراری روابط خوبی بین دو شهر شده است.

وی با تأکید بر اهمیت نزدیکی فرهنگ و رابطه مردم جنوب لبنان و قم، ادامه داد: جایگاه فرهنگی این نمایشگاه در سطح خوبی بود و مورد رضایت مردم شهر نبطیه قرار گرفت.

حاتم حرب برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی قم پس از پیروزی مقاومت در انتخابات مجلس را مورد توجه قرار داد و افزود: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی آغاز همکاری بین دو شهر است و ادامه خواهد داشت.

در ادامه نیز احمد کحیل شهردار نبطیه به توفیق زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و حضور در مسجد مقدس جمکران اشاره و اظهار کرد: نقش فرهنگی این اماکن مقدس در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه قم در لبنان قابل توجه بود و این نمایشگاه پایگاه شیعی قم را به مردم لبنان معرفی کرد.

وی با اشاره به عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی قم در نمایشگاه لبنان، ادامه داد: 24 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که اقبال خوب مردم لبنان به محصولات تولید ایران را نشان می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار