مدیرکل بهزیستی استان قم از افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی منطقه پردیسان به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و تقارن آن با هفته بهزیستی اظهار داشت: تقارن این دهه با هفته بهزیستی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در خدمت‌رسانی به افرادی که تحت حمایت بهزیستی هستند بهتر عمل کنیم.

وی با بیان برنامه‌های هفته بهزیستی گفت: اعزام مددجویان به اردوی راهیان نور، اعزام معلولان ذهنی به جشنواره مسابقات ورزشی، رونمایی کتاب نویسنده عشق آهنی، افتتاح کشوری طرح بسته جامع آموزشی کم‌شنوایان ذهنی و همین‌طور افتتاح مرکز غیردولتی روزانه ضایعات نخاعی پویا ازجمله برنامه‌های هفته بهزیستی هستند.

سلیقه افزود: افتتاح کشوری طرح بسته جامع آموزشی کم‌شنوایان ذهنی و همین‌طور افتتاح مرکز غیردولتی روزانه ضایعات نخاعی پویا در روز دوشنبه 25 تیرماه ساعت 8 صبح افتتاح خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره ایران و بحث پایگاه اورژانس اجتماعی ابراز کرد: در منطقه پردیسان بیش از 150 هزار نفر سکنه دارد و به‌عنوان منطقه‌ای که جمعیت زیادی را به خود اختصاص می‌دهد مرکز مشاوره ایران را روز چهارشنبه 27 تیرماه افتتاح خواهیم کرد همچنین قصد اضافه کردن بخش‌های جعفریه و قنوات را داریم و سومین بخش اورژانس اجتماعی در بخش جعفریه افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 22 هزار نفر از معلولان و 3 هزار خانوار از زنان بی‌سرپرست تحت حمایت سازمان بهزیستی قم بوده و بیش از هزار خانواده پشت حمایت چتر بهزیستی هستند در این رابطه 22 هزار میلیارد تومان اعتبار تأمین‌شده تا بتوانیم به این افراد خدمات‌رسانی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه مستمری بهزیستی بیشتر به معلولان شدید اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: معلولان جزو اقشاری هستند که با توجه به وضعیت جسمی‌شان نیازمند توجه بیشتری هستند، نزدیک به 20 هزار دفترچه بیمه سلامت در اختیار مددجویان قرار داده‌شده تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیر شدن جمعیت کشور نیاز به مراکز سالمندان در دهه‌های آینده به‌شدت افزایش می‌یابد، گفت: سیاست سازمان مبتنی بر توسعه مراکز روزانه سازمان است که اولین مرکز در سال گذشته ایجاد شد، نیاز به توسعه این مراکز به‌شدت احساس می‌شود چرا که سالمند باید بتواند صبح در مرکز حضور یافته و عصر به منزل برگشته و در کنار خانواده باقی اوقات خود را سپری کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته 700 نفر از معلولان از خدمات بهزیستی استفاده کردند، افزود: معلولانی که شرایط رانندگی دارند اگر معلولیت شدید داشته باشند از تسهیلات پلاک ویژه استفاده خواهند کرد و در رابطه با ورود به طرح‌های ترافیکی آزاد هستند و شرایط ویژه‌ای برای معلولان فراهم‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار