در پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم برخی اشکالات شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهر قم اصلاح و موردبازنگری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 17 July 2018

به گزارش تابناک قم، پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عوارض قطع اشجار اظهار داشت: روند فعلی و پیشنهادی در این زمینه سبب تغییر قاعده و نقض قانون بوده و در شورای حل اختلاف نیز نمی‌تواند مجوز تأیید بگیرد.

حسین اسلامی اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عوارض قطع اشجار را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بیمه‌ها نوعاً متغیر بوده و ممکن است برخی وسایل نقلیه نیز فاقد بیمه باشد و از این منظر این لایحه محل اشکال دارد.

وی با بیان مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات توقف خودرو در پارکینگ‌های مسقف و روباز سطح شهر تصریح کرد: تعرفه پارکینگ‌های روباز باید افزایش پیدا کند هم کارشناسی‌های مجدد درباره آن‌ها عملیاتی شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: حقیقت این بوده که درآمد پیمانکاران پارکینگ‌های روباز بسیار زیاد است بنابراین باید کارشناسی‌های مجددی درباره آن‌ها صورت گیرد.

تغییر فرمول در محاسبه قطع اشجار قابل‌قبول نیست

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با تأکید بر اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عوارض قطع اشجار ادامه داد: تغییر فرمول در این زمینه قابل‌قبول نیست، راهی که وجود دارد که سقف بیمه را به‌گونه‌ای تعریف کرد که از مقدار تعیین‌شده از ماده 17 خارج نشود.

زین‌العابدین قراچولو تأکید کرد: باید سقفی معادل مبلغ بیمه برای تعیین خسارت‌های ناشی از قطع اشجار در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عوارض قطع اشجار بیان کرد: در وضعیت فعلی چرخه و روند کار بیش از 10 روز کاری طول می‌کشد و سبب گرفتاری و دشواری برای فرد می‌شود، در زمینهٔ دریافت خسارت‌های ناشی از قطع اشجار باید سقف بیمه در تمام حالت‌ها مورد اهتمام قرار گیرد.

قراچورلو با اشاره به اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عوارض قطع اشجار ادامه داد: تبصره جدیدی اگر در این زمینه ایجاد شود باید برای افراد خاص بدون رعایت سلیقه و بدون فراگیری صورت گیرد تا خسارت‌های ایجادشده از این بخش به‌صورت درست و دقیق بررسی شود.

اشکالات شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در شهر قم اصلاح شد

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری قم و فردی حقیقی گفت: 12.5 متر از این پلاک در محدوده عرصه در مسیر قرار دارد که درمجموع سهم شهرداری از این ملک 74 مترمربع است.

محمود محرری با اشاره به اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری قم با فردی حقیقی ادامه داد: این پلاک در بلوار شهید کریمی واقع‌شده که به‌صورت 45 به 55 درصد توافق صورت گرفته که بالغ‌بر 732 مترمربع را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری قم و فردی حقیقی عنوان کرد: با توجه به وضعیتی که برای متقاضی به دلیل فوت اتفاق افتاده است باید سهم شهرداری و وضعیت شوارع به‌درستی مشخص شود

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز افتتاح حساب پس‌انداز کارکنان نزد بانک شهر و مسدود کردن حساب مذکور در بانک کشاورزی ابراز کرد: قانونی بوده که 3 درصد از شهرداری و 3 درصد نیز از کارکنان دریافت می‌کند تا در آینده این افراد بتوانند از این امکان استفاده کنند که برای دوری از حواشی این حساب از بانک کشاورزی به بانک شهر منتقل می‌شود.

مجید اخوان موارد تکمیلی شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کمیته انطباق برخی اشکالات عبارتی در این شیوه‌نامه را احصا کرده است، شهرداری در سه بند از این شیوه‌نامه اشکال عبارتی احصا و درخواست اصلاح عبارت را کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار