رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم از پیگیری برای تملکات چهار پروژه مهم شهری برای کاهش ترافیک در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 17 July 2018

 

به گزارش تابناک قم،مجید اخوان با اشاره به اهمیت پروژه فاز پنج عمار یاسر اظهار داشت: در سه ماه ابتدایی سال مرتب مراحل اجرای این پروژه را از شهرداری پیگیری کردیم و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای تملکات پروژه گذاشته شده است.

وی با اشاره به وجود چهار پروژه کلیدی در قم که نیاز به تملک دارند افزود: فاز پنج عمار یاسر، پروژه سجادیه، ادامه بلوار جمهوری از میدان امام حسین(ع) به کمربندی امام علی(ع) و تقاطع سه سطحه امینی بیات این چهار پروژه هستند که نقش پررنگ ترافیکی در شهر ایفا خواهند کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آخرین پیگیری درباره این پروژه‌ها اظهار کرد: ظاهرا زمان بندی و برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در طرح پروژه فاز پنج عمار یاسر گفت: عرض مسیر که ۵۵ متر بود به ۴۵ متر کاهش یافت تا حجم تملکات کاهش پیدا کند. ابتدا فاز اول این پروژه از ابتدا تا امتداد کوچه بیگدلی پیگیری خواهد شد.

اخوان ادامه داد: پروژه عمار یاسر طرحی‌ با چند دهه پیشینه است که در بودجه سال جاری مورد تأکید ویژه از سوی شورای شهر قم قرار گرفته. شهردار قم ابتدای سال این پروژه را به دلیل حجم تملکات و نوع آن به باتلاق تشبیه کرده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اما با اشاره به اینکه فاز پنج عمار یاسر بروز فراشهری دارد، گفت: به دلیل حذف خیابان ارم از چرخه ترافیکی و با توجه به شرایط کنونی هسته مرکزی شهر و نابه سامانی که سالهاست در محله جوب شور وجود دارد، حساسیت این پروژه از تمام پروژه‌های کنونی بیشتر است.

وی با اشاره به شکل اجرای کار اضافه کرد: در این پروژه مسیر توسط شهرداری بازگشایی خواهد شد و بدنه هم طراحی و بلوک بندی شده تا چند پلاک با هم تجمیع شده و به صورت سرمایه‌گذاری خرد بدنه شکل بگیرد. در واقع شهرداری در این پروژه نقش تسهیل‌گری دارد و بدنه را بخش خصوصی شکل می‌دهد.

به گفته اخوان، بدنه طوری طراحی شده که آنچنان بلندپروازانه نباشد تا از دسترس دور شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر قم به صورت منظم نسبت به این پروژه از شهرداری مطالبه دارد، ادامه داد: شهرداری قم قول داده امسال بودجه این تملکات ۶۰ درصد محقق شود که البته ما انتظار تحقق بیشتری داریم.

پروژه تقاطع سه سطحه امینی بیات هم از جمله پروژه‌هایی بود که تاخیر در اجرای آن موجب انتقاداتی از سوی برخی اعضای شورای شهر شده بود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید برای تملکات این پروژه ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که عمدتا در منطقه ۶ شهر قم پیگیری خواهد شد.

وی معتقد است نگاه منطقه‌ای در شهرداری قم نسبت به پروژه‌ها وجود ندارد و این پروژه‌هم متناسب با سه پروژه بزرگ دیگر پیگیری می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار