رئیس اداره امور عشایری استان قم خبر داد
رئیس اداره امور عشایری استان قم با بیان اینکه از 12 منبع آبی که در گذشته وارد منطقه حضور عشایر استان می‌شد، تنها یک منبع باقی مانده است گفت: اعتباراتی در سال جاری برای آبرسانی به این عشایر در قم اختصاص پیدا کرده است،
کد خبر: ۶۳۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 21 July 2018

به گزارش تابناک قم،محمود تندرو با اشاره به برگزاری شورای عشایری استان قم اظهار کرد: این شورا به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و نماینده عشایر قم در آن شرکت می‌کنند، برگزاری نخستین جلسه شورای عشایری استان قم تصویب 16 مصوبه را به همراه داشت.

وی ادامه داد: عشایر استان قم از چند طایفه تشکیل می‌شوند که در استان پراکنده هستند و عشایر قم در مناطقی همچون قمرود و جعفریه حضور دارند. براساس آخرین سرشماری تعداد عشایر استان، 305 خانوار و دو هزار و 150 نفر اعلام شده، اما مطمئنا تعداد آن‌ها بیش از این عدد است.

رئیس اداره امور عشایری استان قم افزود: طرحی به نام ساماندهی آموزشی، مهارتی و فرهنگی برای عشایر داریم که این طرح به چهار پروژه آموزش بزرگسالان، آموزش کودکان، آموزش مهارتی و آموزش فرهنگی و دینی تقسیم می‌شود، اجرای این طرح در استان قم به تصویب شورای عالی عشایر استان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استان قم یک منطقه کویری است و از 12 منبع آبی که در گذشته وارد منطقه حضور عشایر استان می‌شد، تنها یک منبع باقی مانده است. اعتباراتی در سال جاری برای آبرسانی به این عشایر در قم اختصاص پیدا کرده است، عشایر استان توقعات کمی دارند و آن‌ها در گذشته خدمات دولتی چندانی دریافت نکردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار