معاون شهردار قم اعلام کرد
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در دو سال اخیر سالیانه بیش از 300 هزار اصله درخت در شهر قم کاشته شده است، اظهار کرد: سرانه‌های فضای سبز شهر قم با سرانه استاندارد فاصله زیادی داشته و سعی شهرداری بر این است که تا افق 1400 بتواند این سرانه‌ها را به میزان استاندارد برساند.
کد خبر: ۶۳۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ 21 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، سیدامیر سامع با بیان اینکه توسعه فضای سبز، بهبود وضعیت مدیریت پسماند و تقویت ایمنی شهری جزو اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در سال‌های اخیر بوده است، اظهار کرد: قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع و خاستگاه انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و باید نه تنها الگویی از مدیریت اسلامی و شهرنشینی در کشور باشد بلکه باید به عنوان یک جهان‌شهر شیعی به نمادی در جهان تبدیل شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم تصریح کرد: شهرداری قم در این سال‌ها همین رویکرد را مبنا قرار داده و در برنامه پنج‌ساله شهر با عنوان قم 1400 نیز اهداف، سیاست‌ها، استراتژی‌ها و طرح‌ها با همین مبنا تدوین شده تا بتوان طی پنج سال در حوزه‌های مختلف شاخص‌های عمرانی، خدماتی، زیست‌محیطی، گردشگری و ترافیکی شهر قم را ارتقاء بخشید.

سامع با بیان اینکه در دو سال اخیر سالیانه بیش از 300 هزار اصله درخت در شهر قم کاشته شده است، اظهار کرد: سرانه‌های فضای سبز شهر قم با سرانه استاندارد فاصله زیادی داشته و سعی شهرداری بر این است که تا افق 1400 بتواند این سرانه‌ها را به میزان استاندارد برساند، به همین منظور همزمان با دهه کرامت 16 بوستان جدید افتتاح شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه مدیریت شهری در حوزه مدیریت پسماند، بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که هزینه‌های زیادی بر شهر تحمیل کرده و اثرات نامطلوب بر محیط زیست دارد بحث مدیریت پسماند است، به دنبال کاهش دفن پسماند در سایت البرز با بهره‌گیری ازتکنولوژی‌های روز، اقدام به تقویت زیرساخت‌های تفکیک و احداث سایت تولید کمپوست کرده‌ایم که بخشی از این امکانات در دهه کرامت افتتاح شده است، همچنین آموزش‌های درب منازل، مدارس و ادارات فراموش نشده تا بتوانیم مشارکت مردمی در کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا را داشته باشیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر تقویت شاخص‌های ایمنی شهر قم، این شهر را یکی از استانداردترین شهرهای کشور از نظر امکانات آتش‌نشانی و ایمنی برشمرد و تصریح کرد: در این سال‌ها بیش از 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی احداث شده و بیش از 30 میلیارد تومان نیز برای خریداری تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی هزینه شده است و در دهه کرامت نیز ایستگاه‌های جدیدی افتتاح شده و بخش جدیدی از تجهیزات رونمایی شد.

سامع رویکرد جدی مدیریت شهری را در تقویت شاخص‌های خدمات شهری، ایجاد شهری در خور و شان زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت(س) مورد توجه قرار داد و افزود: رفاه و آسایش شهروندی الگو و اولویت مدیریت شهری در این سال‌ها بوده است و به همین منظور در کنار اقدامات زیرساختی، امور مربوط به زیباسازی شهری، ایجاد محیطی شاداب و باطراوت، ارائه خدمات شهروندی مناسب و ایجاد بازارهای اقتصادی برای کنترل قیمت‌ها و... در دستور کار بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
برین کاج بکارین و حالشو ببرین!!!!!!!!!!!!

متاسفانه در سال های اخیر یه عده نا کارشناس و نمی دونم چی بهشون باید گفت اومدند تو شهر قم دوباره کاشت کاج رو شروع کردند که فاجعه باره نمی دونم این دیگه چه سیاسیتیه درختی بد قواره بدون هیچ گونه خدمت دهی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار