رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی قم:
رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قم از بهسازی و ساماندهی محله باغ پنبه در سه فاز طی سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه امسال شروع شده و حتماً هم امسال تمام خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ 22 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، فهیمه فتاحی‌زاده با اشاره به آغاز عملیات عمرانی سه پروژه در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر قم اظهار کرد: دو مدرسه یکی در محله شیخ آباد و دیگری در شهرک فاطمیه قرار دارد و درمانگاهی هم در محله شادقلی خان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی و بهسازی ۹ مسیر در بافت تاریخی شهر قم اظهار کرد: محوطه بیت النور٬ ساماندهی میدان میر و ساماندهی مسیر میدان میر به سمت آب انبار لب چال و از آنجا به سمت شاهزاده حمزه و از آنجا به سمت خیابان آذر از جمله این محورهای تعریف شده است که بخشی از کار آن سال گذشته به اتمام رسیده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: امتداد امام‌زاده شاه حمزه تا مدرسه غیاثیه و از مدرسه غیاثیه تا آب انبار درخت پیر مسیر بعدی است.

وی افزود: مسیر آب انبار لب چال به سمت خانه تاریخی شاکری مسیر بعدی است که بهسازی خواهد شد. ابتدای عمار یاسر تا خیابان آذر هم امسال در دستور کار قرار دارد.

فتاحی‌زاده با اشاره به اینکه بهسازی باغ پنبه هم امسال در سه فاز انجام خواهد شد گفت: این پروژه امسال شروع شده و حتماً هم امسال تمام خواهد شد چرا که تأکید ما این است که این پروژه‌ها بیش از چهار یا پنج ماه طول نکشد و مردم را به دردسر نیندازد.

شهرکی با ۱۵ سال انتظار برای آسفالت

وی با اشاره به ایجاد روکش آسفالت محلات حاشیه شهر توسط اداره‌کل راه و شهرسازی اضافه کرد: قبل از نیمه شعبان با شهرک صاحب الزمان(عج) کار را شروع کردیم که مردم این محله ۱۵ سال در انتظار آسفالت بودند.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قم افزود: مسیرهای بعدی در منطقه پنج و دو از پروژه‌های دیگر بود که الآن هم در حال آغاز محله ۶ هستیم.

به گفته وی٬ سیاست شهرداری این است که فقط کوچه‌هایی را آسفالت می‌کند که بالای ۵۰ درصد ساکن شده باشند و این کار را مشارکتی انجام می‌دهد اما دولت با توجه به مشکلات معیشتی افرادی که در این محلات هستند بدون مشارکت این کار را انجام می‌دهد.

فتاحی‌زاده ادامه داد: حتی کوچه‌هایی که در حد ۲۰ درصد ساکن شده بودند را هم وارد شدیم که رقمی بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته شده که سال بعد هم تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تقریباً محور بدون آسفالت در محلات حاشیه‌ای شهر قم باقی نمانده گفت: در مرحله بعد به روکش آسفالت محورهایی که مشکل دارند خواهیم پرداخت.

مرمت خانه تاریخی لاجوردی

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قم مرمت خانه تاریخی لاجوردی و راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری در محله باغ پنبه از جمله پروژه‌های امسال این اداره دانست.

وی گفت: مطالعه محور ایستگاه راه آهن تا حرم مطهر و جمع‌آوری خانه‌های زیر دکل و جایگزینی آن‌ها در اراضی ۳۲ هکتاری از پروژه‌های تعریف شده سال جاری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار