کد خبر: ۶۳۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 22 July 2018

در نشست خبری شرکت توزیع نیروی برق استان قم که معلوم شد بر اثر فشارهای رسانه ای و مطالبات گسترده افکار عمومی، با توصیه مدیر روابط عمومی استانداری و اکراه متولیان تامین برق استان قم برگزار شد، شاهد غیبت مدیرعامل و حضور پر تعداد اصحاب رسانه قم بودیم.

تاسف بار است ولی قریب به اتفاق سوالات خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها بدون جواب روشن و یا با ارائه پاسخ‌های مبهم و کلی روبه رو‌ شد.

از آقای معاون که به جای مدیرشرکت بر صندلی داغ پاسخگویی تکیه زده بود پرسیدم در جایی که در گوشه گوشه ساختمان ستاد اداری شما شاهد نصب کولرهای گازی اسپیلت هستیم و معاون توانیر وزارت فخیمه نیرو از کولر گازی به عنوان یکی از عوامل افزایش بار مالی قبوض برق مشترکان نام می‌برد چگونه باور کنیم که شما تمهیدی برای فرهنگ سازی و کاهش مصرف برق قم و جلوگیری از آزار و اذیت مردم بر اثر شدت قطعی‌های برق داشته اید؟

از مهندس مداحی پرسیدم شما چه اقدامی جهت تشویق مالکان مجتمع‌های بزرگ مسکونی و تجاری به نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی متمرکز و یا چیلرهای جذبی که در ایجاد برودت گاز محور هستند و نه برق محور و یا نصب پنل‌های خورشیدی در کنار اقدامات حمایتی مالکان جهت نصب آنها در شهر کویری و آفتابی قم داشته اید؟

با توجه به پاسخ های ارائه شده معلوم شد مدیران این شرکت تا به حال نه نام چیلر جذبی را شنیده‌اند و نه برنامه ای در جهت تشویق مردم شهر آفتابی و کویری قم به خرید و نصب صفحات خورشیدی و یا استفاده از سیستم‌های تهویه متمرکز در ساختمان‌های بلند مرتبه در حال ساخت به جای نصب کولرهای پر مصرف و واحد به واحد گازی اسپیلت داشته اند.

اقدامات کنترلی شرکت برق قم شامل برنامه‌هایی بوده که ثابت شده نه جدی بوده و نه روشمند و خبری از برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص نیست.

در جایی خواندم دولت امارات برنامه ای را اعلام کرده است که براساس آن تا سال 2030 میلادی، با سیاست‌های تشویقی و سرمایه گذاری مشترک بر پشت بام همه ساختمان‌های این منطقه صفحات خورشیدی تولید انرژی نصب خواهد شد.

این نمونه تاسف باری از مدیریت اتوپایلوت برخی دستگاههای دولتی شهر کریمه اهل بیت(س)، در کنار عدم نظارت استاندار همیشه خونسرد قم بر متولیان اداره عش آل محمد(ص) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار