مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به جابه‌جایی61مگاوات مصرف برق در پی تغییر ساعات اداری در استان، گفت: تعطیلی ادارات در یک روزکاری موجب کاهش قطع برق می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 23 July 2018

به گزارش تابناک قم،سهیل کیانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قم در خصوص میزان تاثیر تغییر ساعت اداری در مصرف برق عنوان کرد: از زمانی که تغییر ساعت اداری صورت گرفت، در کاهش فشار بار در ساعات اوج مصرف بسیار تاثیر داشته است.

جابه‌جایی61مگاوات مصرف برق با تغییر ساعات اداری

وی افزود: با تغییر ساعات اداری، 61مگاوات مصرف برق، جا‌به‌جا شده و به ساعات اولیه صبح منتقل شده است؛ اوج فشار بار مصرف در ظهر و ساعات ابتدایی عصر است و در صبح مشکل بار مصرف وجود ندارد و به همین دلیل این جابه‌جایی فشار بار را در زمان اوج مصرف کاهش می‌دهد.

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قم در خصوص طرح تعطیلی پنج‌شنبه ادارات، تصریح کرد: با توجه به تجربیات، تعطیلی ادارات استان قم، 10مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد و موجب کمتر شدن میزان قطعی‌ها می‌شود؛ برهمین اساس تعطیلی ادارات در پنج‌شنبه‌ها می‌تواند در کاهش میزان مصرف تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع تعطیلی ادارات در یک‌روز کاری در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های بالادستی در حال تصمیم‌گیری است؛ اما به دلیل اینکه تعطیلی مراکز اداری در اکثر کشورها روز شنبه و یکشنبه است، تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه در کشور باعث اختلال در ارتباطات بین‌المللی شده و بر همین اساس طرح تعطیلی روز شنبه در دستور کار قرار دارد.

اجرای قطع برق به صورت کشوری

کیانی‌پور با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در استان قم اظهار کرد: این قطعی‌ها به صورت کشوری و در همه استان‌ها به صورت مساوی اتفاق می‌افتد؛ دلیل قطعی‌ها افزایش مصرف و کاهش تولید است و اگر 10درصد مدیریت مصرف صورت بگیرد، خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.

قطعی برق به دلیل پر کردن خلاء کاهش تولید

وی بیان کرد: هرساله در زمان‌های پیک بار و مصرف، نیروگاه‌های برق‌آبی وارد مدار می‌شدند و روزانه 9هزار مگاوات برق که معادل 20درصد از مصرف بود را تامین می‌کردند ولی متاسفانه امسال با کاهش بارش‌ها و پایین آمدن میزان آب پشت سدها، این میزان، تامین نشد و به کمتر از نصف کاهش یافت؛ بر همین اساس این خلاء میزان تولید، با قطعی‎های برق جبران می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار