مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری دومین جشنواره آوای انقلابی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در جشنواره آوای انقلابی، کانون فرهنگی مساجد اقدام به برگزاری مراسم ها می‌کند.
کد خبر: ۶۳۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 23 July 2018

به گزارش تابناک قم، مجید رفیعی در نشست خبری جشنواره چله سرو، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره‌هایی در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: برای شهر قم، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مانند یک مسابقه برای مؤسسات و نهادهای فرهنگی است تا تجربه‌هایی را که در این چند سال کسب کرده‌ و نیروهایی را که تربیت کرده‌اند را نشان دهند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، با بیان اینکه شهر قم باید شاخص و الگو در سطح کشور باشد، ادامه داد: با برگزاری این جشنواره‌ها به دنبال این هستیم که محصولاتی که در حوزه‌های فرهنگی تولید می‌شود را در سطح استان عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی از پوستر شاخص انقلابی رونمایی شد، اظهار کرد: مساجد بعنوان پایگاه انقلاب بوده‌اند که تحولات انقلابی در آن‌ها صورت گرفته است، ما باید این الگو را در نظر بگیریم که مساجد استان در چه سطحی هستند.

رفیعی با بیان اینکه باید مستند سازی صورت بگیرد، گفت: باید با برگزاری جشنواره‌های کشوری بررسی کنیم که که با توجه به نیاز امروز جامعه، در حوزه‌های مختلف مساجد به چه نحوی عمل کرده‌اند و آن مساجد به عنوان الگو نشان داده شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه امروز از پوستر دومین جشنواره به عنوان آوای انقلابی رونمایی شده است، ادامه داد: مذاکراتی انجام شده است تا مجموعه‌های فرهنگی در کنار جشنواره‌های مختلف قرار بگیرند، که در جشنواره آوای انقلابی، کانون فرهنگی مساجد اقدام به برگزاری مراسم ها می‌کند.

رفیعی با اشاره به اینکه مساجد قم در حوزه‌های مختلف فرهنگی با کانون‌ها همکاری می‌کنند، ادامه داد: مذاکراتی صورت گرفته است تا در این حوزه‌ها از بسیج مساجد هم کمک گرفته شود که اقدام بسیار مبارکی است و باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به بمباران اتوبوس دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی توسط هواپیماهای عراقی گفت: این جشنواره آوای انقلابی با یاد این شهیدان برگزار خواهد شد و پوستر این جشنواره توسط پدر شهید رسولی رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، با بیان اینکه انتظارات از شهر قم بسیار بالا است، ادامه داد: تا 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار، تمام آثار جمع آوری می‌شود و در بازه 9 تا 19 دی ماه اکران عمومی این آثار در قالب کاروان‌های فرهنگی در سطح شهر برگزار خواهد شد.

راه اندازی خانه تئاتر مساجد در قم

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم نیز در این مراسم با تبریک دهه کرامت و با اشاره به حساسیت شرایط کشور اظهار کرد: امسال حساسیت ویژه ای از جهات گوناگون وجود دارد که باید به صورت ویژه در این مسائل ورود کنیم، به این علت که مسائل هنری بسیار می‌تواند در این شرایط مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در استان خانه تئاتر مساجد راه اندازی شده است، ادامه داد: گروه‌های بسیار خوبی در زمینه تئاتر تشکیل شده‌اند، در زمینه سرود هم در محل ساختمان کانون، مکانی برای این فعالیت تشکیل شده است و حتی مربیانی را برای آموزش سرود به نواحی مختلف استان اعزام کرده‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار