مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:
مردم باید این باور را داشته باشند که ما در کشور با کمبود آب روبه رو هستیم. با وجود اینکه تأمین آب به سختی و با صرف هزینه‌های سنگین انجام می‌شود اما متأسفانه به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در حال حاضر به دلیل استفاده‌های بی‌رویه و مسرفانه برای برخی از نقاط کشور دو برابر نیاز، آب تأمین می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 30 July 2018

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور در دیدار با مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مشکل کمبود آب در کشور را ناشی از سوءتدبیرها دانست و خاطرنشان کرد: باید این باور در مردم ایجاد شود که کشور ما با کمبود آب مواجه است لذا باید از منابعی که در اختیار داریم به درستی استفاده شود.

وی روند افزایشی مصرف آب در قم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت از چالش کمبود آب، سازگاری با کمبود آب و اصلاح الگوی مصرف است که هم مردم و هم مسؤولان باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به طرح شرکت آب و فاضلاب مبنی بر استفاده مجدد از آب خاکستری در فضای سبز ساختمان‌ها یادآور شد: در گام نخست با همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم در حال پیاده‌سازی این طرح در یکی از ساختمان‌های در حال ساخت هستیم که امیدواریم بتوانیم در آینده این طرح را به صورت فراگیر اجرا کنیم.

وی در پایان با قدردانی از اقدامات سپاه در مدیریت مصرف آب، ابراز کرد: به منظور فرهنگ‌سازی و قدردانی از اقدامات صورت گرفته، واحدهای نمونه سپاه قم در زمینه مدیریت مصرف تجلیل می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این نشست یکی از چالش‌های اصلی کشور را استفاده غلط از آب در مصارف مختلف ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه تأمین آب به سختی و با صرف هزینه‌های سنگین انجام می‌شود اما متأسفانه به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب صورت انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل استفاده‌های بی‌رویه و مسرفانه برای برخی از نقاط کشور دو برابر نیاز، آب تأمین می‌کنیم.

محمد خلیلی پیر بر لزوم مدیریت مصرف آب در جامعه تاکید کرد و با اشاره به اینکه استفاده درست از آب باید به باور عمومی مردم تبدیل شود، اظهار کرد: اگر استفاده از آب در کشور بر اساس الگوی مصرف باشد با همین منابع موجود می‌توانیم آب 20 میلیون نفر جمعیت دیگر را هم در کشور تأمین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکلیف رهبر معظم انقلاب به سپاه برای کاهش مصارف انرژی واحدهای تحت امر، ابراز کرد: اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه به ویژه در بخش آب صورت گرفته است که بر همین اساس برگزاری جشنواره ملی قدردانی از واحدهای نمونه سپاه در زمینه مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مردم باید از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مدیریت مصرف آگاه شوند یادآور شد: وقتی این اهتمام در جامعه دیده شود توجه افکار عمومی به سمت جلب می‌شود و به نوعی فرهنگ‌سازی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2258

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار