مرگ و میر ناشی از تصادفات شهری در قم نگران کننده است
در حالی در سه سال اخیر هر سال به صورت میانگین 300 نفر در تصادفات در استان کشته شده اند که میزان مرگ و میر موتورسیکلت سواران در این میان نقش مهمی در بالا رفتن آمار داشته است. آمار مرگ و میر و آسیب دیدگی ناشی از حوادث و تصادفات شهری در این استان بسیار بالا بوده و نگران کننده است.
کد خبر: ۶۳۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹ 31 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آمار مرگ و میر و آسیب دیدگی ناشی از حوادث و تصادفات شهری در این استان بسیار بالا بوده و نگران کننده است.

ابوالفضل ایرانی خواه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم افزود: علل و عوامل تعداد بالای فوتی ها و مجروحان ناشی از حوادث و تصادفات در قم باید مشخص شود، البته یکی از مهمترین علت های آن تعداد بسیار زیاد موتورسواران در شهر است.

وی با بیان اینکه تصادفات شهری و جاده ای که فوت یا آسیب دیدگی شدید افراد را به دنبال داشته باشد، هزینه های زیاد و آسیب های جدی اجتماعی نیز به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با مطالعه و آسیب شناسی دقیق و برنامه ریزی مناسب، احتمالا می توانیم در کوتاه مدت تا حدودی این مشکل را بهبود ببخشیم.

ایرانی خواه بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های ناشی از تصادفات شهری در قم تأکید کرد و گفت: هر سال به طور متوسط 300 نفر که حدود 80 نفر از آنها موتور سوار هستند، جان خود را در تصادفات شهری از دست می دهند و 16 هزار نفر نیز در بیمارستان بستری می شوند.

وی همچنین شیوع بیماری های غیرواگیر در جامعه از جمله سکته های قلبی و مغزی و سرطان را به دلیل اضافه وزن، فشار خون بالا، سوءتغذیه و مصرف دخانیات مورد توجه قرار داد و گفت: آنچه می تواند در اولویت برنامه های مجمع سلامت قم قرار بگیرد، کاهش آسیب های ناشی از تصادفات باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه ارتقاء شاخص های سلامت و بهداشت را از جمله مؤلفه های جوامع پیشرفته عنوان کرد و گفت: در همین راستا تشکیل مجامع سلامت در استان ها از سوی دولت به انجام رسیده است.

عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه باید اولویت برنامه ها و نیازمندی ها در حوزه سلامت قم را شناسایی و در مجمع سلامت استان پیگیری کنیم، افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه سلامت باید کاهش بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی و مغزی و سرطان و نیز کاهش آسیب های ناشی از تصادفات شهری و جاده ای را با جدیت پیگیری کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار