مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، روز خبرنگار را فرصتی برای بازخوانی رسالت رسانه ها دانست و گفت: هرمقدار مطالبه گری و پویایی اصحاب رسانه بیشتر باشد ، شاهد جامعه ای پویا ، فعال و با نشاط خواهیم بود.
کد خبر: ۶۴۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 07 August 2018

به گزارش تابناک قم،سید موسی حسینی کاشانی با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار، افزود: خبرنگاران با وجود همه مشکلات و ناملایمتی ها، باید رسالت خود را که همان پیگیری مطالبه های مردم است، پیگیری کنند.

وی نامگذاری روزی درتقویم به نام روز خبرنگار را نشان از اهمیت آن و فرصتی برای بازخوانی رسالت ها و وظایف رسانه ها و مطبوعات درکشور دانست.

وی خبرنگاران را قشری فعال، زحمت کش و تلاشگر دانست و ادامه داد: عشق و علاقه تنها عاملی است که باعث می شود آنان با وجود همه مشکلات و سختی طاقت فرسا، صدای مردم باشند، و دراین حرفه ماندگار شوند.

حسینی کاشانی، اظهارداشت: اصحاب رسانه به نمایندگی ازمردم وظیفه مطالبه گری و پیگیری خواسته ها، دغدغه ها، مشکل ها و نارسایی های جامعه از مسئولان هستند و به طور قطع هر قدر این مطالبه گری در راستای منافع عموم و به دور از منافع شخصی و گروهی باشد خبرنگار در تحقق رسالت خود موفق تر عمل کرده است.

وی با اشاره به جنگ تمام عیار رسانه ای و روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی ادامه داد: دشمن پیش از آغاز جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای خود را به منظور ایجاد ناامیدی و نارضایتی آغاز کرده که در این شرایط نقش اصحاب رسانه در خنثی کردن این نقشه شوم بسیار خطیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم درادامه با تاکید بر اینکه امروز شاهد بلوغ رسانه ها و اهالی رسانه در کشور هستیم که حساسیت برهه کنونی را به طور کامل درک کرده اند ادامه داد: رسانه ها باید همراستا با مجموعه نظام مقدس جمهوری علاوه بر پیگیری مطالبات مردم در جهت حفظ آرامش و امنیت کشور کمک کنند.


3درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.

هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار