استاد درس خارج حوزه:
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: یکی از وظایف مسئولان باید حمایت از رسانه ها باشد و همه باید آنها را در کنار خود و به عنوان یک منتقد صادق، بپذیرند.
کد خبر: ۶۴۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 08 August 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد عظیمی زاده خاطرنشان کرد: در پاره ای از مباحث، رسانه ها به برخی از مسئولان گاه به مدت یک ماه، دسترسی ندارند در حالی که رسالت اصلی رسانه، رساندن صدای مردم به گوش حاکمیت و دریافت پاسخ های متقابل در سریع ترین زمان ممکن است.

وی ادامه داد: مسئولان و بخشها باید خود را درمعرض پاسخگویی افکار عمومی قرار دهند و از نقد و انتقاد نیز هراس نداشته باشند.

عظیمی زاده تصریح کرد: مسئولان روحیه چاپلوسی و تعریف از خود را کنار بگذارند و اجازه دهند خبرنگاران با انتقاد و به چالش کشیدن نقاط ضعف، پرده از ابهام ها و مشکلات کشور بردارند.

استاد حوزه و دانشگاه از برخی برخوردهای قهری با رسانه ها انتقاد کرد و گفت: هر از چند گاهی، خبرنگاری را از جلسه ای بیرون و یا با او برخورد می شود، در حالی که باید با مسئولی که به خبرنگار اهانت کند به شدت برخورد کرد.

عظیمی زاده با بیان اینکه رسانه ها برای تاثیرگذاری بیشتر باید از امنیت شغلی بالایی در برابر حاکمیت برخوردار باشند، گفت: رسانه چشم بیدار مردم، زبان گویا و ضربان قلب یک نظام سیاسی پویاست و باید از امنیت شغلی برخوردار باشد و بتوانند اطلاعات مورد نظر را در اختیار جامعه قرار دهند.

وی تصریح کرد: نباید رسانه ها به دلیل امانتداری و انتشار واقعیت های جامعه، مورد هجمه و عتاب قرار گیرند.

وی بیان داشت: رسانه در شرایط سخت، همراه و یاور مردم است، درحوادث مختلف اولین صدا از رسانه ها به گوش می رسد، باید این شریان حیات اجتماعی از کرامت خاصی در جامعه برخوردار باشد.

هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار