طی سال جاری؛
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با بیان اینکه در سال گذشته ۴۱۸ پروانه جدید طبابت در قم صادر شده است، گفت: امسال نیز تا کنون ۱۲۰ پروانه جدید طبابت صادر شده است.
کد خبر: ۶۴۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ 11 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید حسن عادلی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات نظام پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی یکی از بزرگترین ان جی اوها در کشور است.

وی گفت: این سازمان در استان قم حدود ۳ هزار نفر از جمله فیزیوتراپ، ۷۰۰ نفر ماما، ۱۱۰۰ نفر پزشک عمومی و بیش از ۶۰۰ متخصص و فوق تخصص در رشته‌های گوناگون را تحت عضویت خود دارد که این تعداد در مراکز دولتی و خصوصی به‌ صورت پیوسته خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم افزود: امروز خوشبختانه نه تنها بیماران قم لازم نیست به تهران یا دیگر شهر ها برای درمان مراجعه کنند بلکه مردم شهرهای اطراف به مراکز درمانی قم مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: هیئتی در این سازمان وجود دارد که به شکایات مردم رسیدگی می‌کند و هم چنین تخلفات انتظامی از سوی هیئت‌های انتظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۲۰ درصد از مؤلفه‌های اجتماعی مربوط به جامعه پزشکی است

عادلی در ادامه تنها ۲۰ درصد از مؤلفه‌های اجتماعی را مربوط به جامعه پزشکی دانست و گفت: بقیه ارگان‌ها همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی و شهرداری در آن نقش دارند که در صورت هماهنگ بودن این مجموعه‌ها با یکدیگر از آسیب ‌پذیری سلامت جامعه می‌توان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه بهترین پرداخت ‌کنندگان مالیاتی پزشکان و جامعه پزشکی هستند، افزود: اگر سیستم معاملات کشور به ‌گونه‌ای باشد که جابجایی پول نقد جرم محسوب شود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل و می‌توان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد که در این راستا در مطب‌ها باید از دریافت پول نقد اجتناب شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: در سال ۹۶، بیش از ۱۱۰۰ پزشک عمومی در حال فعالیت داشتیم و ۴۱۸ پروانه جدید طبابت صادر شد و امسال نیز ۱۲۰ پروانه طبابت که ۵ ساله است برای فعالیت پزشکان صادر شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار