- همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با حرکت از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)، در فراق آن امام همام بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۶۴۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 12 August 2018

به گزارش تابناک قم، در این مراسم پرشور که جمعی از روحانیان، شخصیت های فرهنگی و قشرهای مختلف مردم نیز حضور داشتند، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی، دست یابی به کمال را عالی ترین هدف پیروان همه مذاهب عنوان کرد و گفت: بهترین و سریعترین مسیر برای رسیدن به این هدف تاسی به اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام سید کاظم‌ تکیه ای، کرامت، بخشندگی، مهربانی و عطوفت را از شاخص ترین و بارزترین ویژگی های انبیا و اولیای الهی دانست و افزود: اهل بیت همواره دعاگوی همه انسان ها هستند و الطاف این بزرگان شامل حال دوستان و ره یافتگان مکتب آنها می شود.

وی با اشاره به سختی ها و مرارت های جواد الائمه(ع) در راستای تبیین دین و رساندن پیام الهی به جامعه غفلت زده آن دوران، تصریح کرد: آن حضرت پیرو رسالت های امامان و انبیای پیش از خود، آمده بود تا دل ها را اصلاح کند و تذکرها و توصیه هایی را نیز به حاکمان فاسد و ستمگر عباسی دهد، ولی به سبب وجود دل های بیمار با گرفتارها و مصایبی مانند حسادت ها، بد دلی ها و کج فهمی رو برو شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام جواد(ع) به هنگام شهادت پدر بزرگوارشان امام رضا(ع) تنها هشت سال سن داشت، افزود: آن امام از سن چهار سالگی به عنوان وکیل و جانشین پدرشان در مدینه بود، از این رو بدخواهان مساله صغر سن امام نهم را دستاویز قرار داده و او را آماج حسد و کینه ورزی خود نمودند.

قم در سالروز شهادت نهمین پیشوای شیعیان جهان غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.

امام جواد(ع) در 10 رجب سال 195 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و پس از 17 سال امامت در 29 ذی القعده 220 هجری قمری در 25 سالگی به تحریک معتصم عباسی، مسموم شد و به شهادت رسید‌.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار