رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم:
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت 14 شرکت بخش خصوصی در تاکسیرانی گفت: اینقدر تعداد شرکت‌ها افزایش یافته که هزینه‌ها نسبت به درآمدها متناسب نیست و هزینه‌ها بیشتر از درآمد شده و به همین خاطر خدمات درستی ارائه نمی‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 12 August 2018

به گزارش تابناک قم، روح‌الله امراللهی با بیان اینکه حوزه کاری کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم در دو بخش فعالیت می‌کند اظهار کرد: یک بخش فعالیت ما مرتبط با معاونت عمرانی شهرداری و سازمان‌های تابعه و بخش دوم مرتبط با حوزه حمل و نقل شهرداری و سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی، حمل و نقل و ترافیک و... است.

وی با بیان اینکه سرفصل بودجه‌های عمرانی شهرداری بیش از هزار و 500 میلیارد تومان است تصریح کرد: چند پروژه عمرانی مهم در سال‌های اخیر در شهر اجرایی شده که از آن جمله پروژه زیرگذر کریمه در بلوار پیامبر اعظم است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه در حوزه عمران، سازمان توسعه و عمران شهرداری پروژه‌هایی را در دست اقدام دارد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های میدان ولیعصر و باقی بخش‌های تقاطع مجموعه پل‌های 9 دی نیز در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: بیشترین دغدغه ما در این حوزه بحث مترو است؛ مترو قم با مطالعات مطلوبی پیش رفته و جانمایی خط دوم نیز به درستی صورت گرفته اگرچه تغییراتی در مسیر و ایستگاه‌ها صورت گرفته که در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بوده است و در نهادهای مربوطه به تصویب رسیده است.

منوریل جنبه پنهانی از مردم ندارد

امراللهی با تاکید بر اینکه پروژه‌ منوریل دیگر مساله پنهانی از مردم ندارد اظهار کرد: با تجربه بدی که در منوریل داشتیم در خط دوم مترو جنبه‌های مختلفی دیده شده تا در آینده به مشکل نخوریم.

وی با اشاره به جانمایی صورت گرفته برای ایستگاه‌های خط دوم مترو در محدوده هسته مرکزی شهر تصریح کرد: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی همکاری بیشتری با مجموعه شورا و شهرداری داشته باشند تا بتوانیم این پروژه را نیز به سرانجام برسانیم چرا که شورا و شهرداری نیز دغدغه حفظ میراث تاریخی شهر را دارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم اضافه کرد: در خط دوم مترو قم 14 ایستگاه تا امروز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ایستگاه تبادلی قطار سریع‌السیر و مترو قم گفت: اگر این ایستگاه به مرحله اجرا برسد فاصله بلوار خلیج فارس قم تا فرودگاه امام‌خمینی کمتر از 40 دقیقه طی خواهد شد.

امراللهی گفت: محل این ایستگاه بین محدوده مسجد مقدس جمکران، بلوار خلیج فارس و ایستگاه مرکزی قطار در چالش بود که ما توانستیم شرایطی برقرار کنیم تا پروژه در مسیر بلوار خلیج فارس اجرایی شود.

تا پایان سال پارکینگ های شهر ساماندهی می شوند

وی با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های شهر قم بیان کرد: شورا به مساله پارکینگ‌ها ورود کرده و تا پایان سال شاهد خواهیم بود بخش عمده مشکلات پارکینگ‌ها برطرف می‌شود؛ ضمن اینکه با افزایش تعرفه پارکینگ‌ها نیز مخالفت کردیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم با تاکید بر اینکه جانمایی ترمینال مسافربری جنوب شهر قم باید صورت بگیرد خاطرنشان کرد: در حوزه تاکسیرانی نیز لوایح مختلفی در شورا مورد بررسی قرار گرفته که از آن جمله تعیین تکلیف تاکسی‌های اینترنتی، تعرفه‌بهای ناوگان حمل و نقل بار و... است.

شرکت های بخش خصوصی تاکسیرانی باید کاهش یابد

وی با اشاره به فعالیت 14 شرکت بخش خصوصی در تاکسیرانی گفت: اینقدر تعداد شرکت‌ها افزایش یافته که هزینه‌ها نسبت به درآمدها متناسب نیست و هزینه‌ها بیشتر از درآمد شده و به همین خاطر خدمات درستی ارائه نمی‌شود.

امراللهی با بیان اینکه قرارداد شرکت‌های حمل و نقلی تا سال 1401 است افزود: تلاش داشتیم که برخی از آنها را ادغام کنیم یا حذف داشته باشیم اما شاهد همکاری شرکت‌های حمل و نقلی نیستیم.

وی با اشاره به مشکل بیمه تاکسی‌داران اضافه کرد: سهم بیمه تاکسی‌داران باید توسط دولت پرداخت شود و در حال حاضر حدود 2 هزار نفر از تاکسی‌داران بیمه هستند و در حال حاضر 6 هزار و 500 تاکسی در شهر داریم که مازاد بر نیاز شهر هستند.

عضو شورای شهر قم با اشاره به وضعیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر بیان کرد: باید مطالعاتی صورت گیرد که درآمد و هزینه تاکسی‌های اینترنتی چگونه است.

خریداری 250 دستگاه اتوبوس از روسیه در بن بست!

وی با اشاره به وضعیت اتوبوسرانی قم بیان کرد: دولت هیچ یارانه‌ای در بخش اتوبوسرانی پرداخت نمی‌کند؛ در گذشته بیش از 50 درصد هزینه حدود 80 میلیون‌تومانی اتوبوس‌ها توسط دولت پرداخت می‌شد اما امروز قیمت اتوبوس حدود 650 میلیون تومان است و دولت هم هیچ یارانه‌ای پرداخت نمی‌کند.

امراللهی اضافه کرد: به همین خاطر شهرداری مجبور به نوسازی و بازسازی ناوگان قدیمی خود شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای خرید اتوبوس از روسیه گفت: بانک شهر بانک عامل فاینانس اتوبوس‌ها بود که هنوز این کار به سرانجام نرسیده است و ممکن است مسیر این کار به بن‌بست برسد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به وضعیت خطوط اتوبوسرانی شهر قم بیان کرد: اگر خطوط طولی امروز برای شهر کارکرد مناسبی ندارد شاید باید اصلاحاتی صورت گیرد؛ با پیاده‌راه‌هایی که در مسیر هسته مرکزی شهر اجرایی می‌شود قطعا خطوط اتوبوسرانی در آینده نزدیک به بن‌بست خواهد رسید. در زمان اجرا نیز در برخی از خطوط این طرح تحول خطوط اتوبوسرانی موفق نبوده است.

وی با بیان اینکه بلوار فردوسی حدفاصل میدان پلیس تا بلوار آیت‌الله بروجردی، بلوار شهیدان روحانی، بلوار محتشم کاشانی، بلوار تعاون تا پایان سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت افزود: تعدادی پروژه نیز در مرحله مناقصه و آغاز به کار در شهر قم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار