مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم از عملیات پاکسازی و امحای برچسب‌های تبلیغاتی در سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 12 August 2018

به گزارش تابناک قم، سید محسن میرهادی افزود: ایجاد نازیبایی بر دیوارهای واحدهای مسکونی بعنوان یکی از مشکلات بصری در سیما و منظر شهری علاوه بر دست اندازی به حقوق شهروندی، موجب ایجاد خسارت برای شهروندان و تحمیل هزینه‌های گزاف برای پاکسازی این تبلیغات غیر اصولی به شهرداری خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری ضمن هشدار به شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی که موجب این عمل نامناسب می‌شوند اعلام می‌دارد؛ پیگرد و برخورد شدید قانونی با مرتکبین اعمال خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: انجام تبلیغات با این روش که اکثراً توسط بعضی از شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود، به هیچ عنوان مورد پسند شهر و شهروندان نیست و از فرهنگ شهری به دور است.

میرهادی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های دیداری و اجتماعی طرح پاکسازی و امحاء برچسب‌ها به صورت مستمر و روزانه توسط نیروهای خدمات شهری مناطق هشتگانه انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها آمده است؛ نوشتن هر نوع مطلبی یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات شورای اسلامی شهر باشد ممنوع بوده مگر در محل‌هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می‌کند و در این محل‌ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع بوده و متخلفین علاوه بر تأدیه خسارت مالکین به پرداخت جریمه محکوم خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم در پایان تصریح کرد: شهروندان چنانچه نصب اینگونه تبلیغات را به درب، دیوار و یا لوله‌های گاز منازل خود رؤیت کردند می‌توانند شماره آن‌ها را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری گردد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار