هشتمین جشنواره ادبی داستان دفاع مقدس با عنوان جشنواره یوسف در استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ 12 August 2018

به گزارش تابناک قم، جشنواره یوسف با هدف انعکاس و انتقال میراث هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی در استان قم همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

محمدجواد قدسی، دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: نویسندگان قمی می‌توانند حداکثر تا ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۷ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره یوسف ارسال کنند.

مدیر ارتباطات و هنری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به راه‌های ارتباطی جشنواره افزود: پست الکترونیکی befrestif@yahoo.com و آیدی تلگرام و سروش @dastanyusef و @finano_ir آماده دریافت آثار علاقمندان به شرکت در جشنواره یوسف است.

وی در رابطه با موضوعات جشنواره نیز تأکید کرد: نویسندگان می‌توانند پیرامون موضوعاتی همچون دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مقاومت و بیداری اسلامی آثاری خلق کرده و در جشنواره شرکت کنند.

به گفته قدسی بخش ویژه جشنواره نیز موضوع مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر است و همچنین نویسندگان می‌توانند به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان قم در عملیات‌ها و یگان‌های، دست آوردهای دفاع مقدس و تبعات این حماسه‌ها بپردازند.

دبیر جشنواره یوسف به شرایط شرکت در جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: تعداد صفحات اثر نباید از ۱۵ صفحه یعنی حدود ۴ هزار کلمه تجاوز کند و یا قبلاً در نشریه یا کتاب مستقل و مشترکی چاپ نشده باشد.

به گفته وی آثار باید به صورت تایپی و در دو نسخه ارسال شود و محدودیتی برای ارسال آثار از نظر کمی وجود ندارد، نهایتاً داستان‌های منتخب ویرایش شده و در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد.

قدسی به جوایز اهدایی هم اشاره کرد و افزود: به نفر اول یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نفر دوم یک میلیون تومان و نفر سوم ۶۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت و نفر چهارم تا دهم نیز جوایز فرهنگی دریافت خواهند کرد، در بخش ویژه و مقاومت خرمشهر هم به نفر برتر ۷۰۰ هزار تومان و نفر تقدیری ۵۰۰ هزار تومان تعقل خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار