در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، بحث اعطای تسهیلات بانکی به 6 واحد گردشگری استان در قالب طرح رونق تولید مطرح شد.
کد خبر: ۶۴۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 13 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم شامگاه یکشنبه در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

مصطفی کاویانی در ابتدای این جلسه با اشاره به پایش وضعیت اشتغال واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و لزوم پایش وضعیت اشتغال واحدهای تولیدی استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مشکلات واحدهای تولیدی که اشتغال آنها در معرض خطر تهدید است، مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه، عدم پرداخت مطالبات و کاهش اعتبار پروژه‌های عمرانی، اشتغال را در تعدادی از واحدهای تولیدی استان در معرض خطر قرار داده است.

اعطای تسهیلات بانکی به 6 واحد گردشگری قم

حمید یزدانی در ادامه این جلسه با اشاره به اعطای تسهیلات طرح رونق تولید به بخش گردشگری استان قم اظهار کرد: به 6 واحد گردشگری استان در این قالب تسهیلات بانکی پرداخت شده و پرداخت تسهیلات به سه واحد دیگر بخش گردشگری قم در دستور کار سیستم بانکی است.

وی ادامه داد: از سه واحد گردشگری که در استان قم، تسهیلات رونق تولید دریافت کردند، بازدید داشتیم که این واحدها 63 میلیارد ریال تسهیلات گرفته بودند و براساس بازدید، 53 اشتغال جدید در این سه واحد به وجود آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: واحدهای گردشگری استان براساس بازدیدها مشکلاتی در زمینه تعرفه آب و برق و مسائل ترافیکی داشتند که با پیگیری از دستگاه‌های مختلف به دنبال حل مشکلات این واحدها هستیم.

برگزاری 18 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم

محمود سیجانی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به ارجاع پرونده‌های واحدهای تولیدی استان قم به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور اظهار کرد: 17 پرونده مربوط به واحدهای تولیدی استان که مشکلات مختلفی به خصوص در زمینه بدهی به سیستم بانکی داشتند، به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال کردیم که به تعدادی از این پرونده‌ها در آن ستاد رسیدگی شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 97 تاکنون 18 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با حضور مدیران برگزار شد که این جلسات 265 مصوبه داشت. 165 مصوبه این ستاد به مرحله اجرا رسید و 69 مصوبه هم در دست اقدام است، 19 مصوبه ستاد به دلیل عدم پیگیری متقاضی و 12 مصوبه به دلیل عدم پیگیری دستگاه اجرایی به مرحله اجرا نرسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از مجموع مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، 76 مصوبه زیربنایی، 12 مصوبه تامین اجتماعی، هفت مصوبه مالیاتی، 100 مصوبه بانکی، 17 مصوبه زیست محیطی و 53 مصوبه مربوط به سایر امور است.

سیجانی خاطرنشان کرد: در یک هفته گذشته از 6 واحد دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در استان قم بازدید کردیم که این واحدها 74 میلیارد ریال تسهیلات گرفته بودند و براساس بازدیدها در این واحدها، علاوه بر تثبیت اشتغال، 17 شغل جدید به وجود آمد.

لزوم حمایت از واحد تولید بنر در قم

مهرداد غضنفری در بخش پایانی جلسه با اشاره به لزوم حمایت از واحد تولید بنر در استان قم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت این واحد در تامین کل نیاز کشور، به دنبال ممنوع کردن واردات بنر به کشور هستیم.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم باید پیش از ارسال پرونده به مرکز، آن را در خود ستاد مطرح کند و مصوبه بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: نسبت به عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان توسط دستگاه‌های اجرایی حساسیت داریم و این دستگاه‌ها باید در این خصوص پاسخگو باشند.

پیگیری تولید برق خورشیدی در دستگاه‌های دولتی قم

غضنفری با اشاره به وضعیت انجمن‌های تولیدی استان قم اظهار کرد: این انجمن‌ها حلقه‌های وصل برای انتقال مشکلات تولیدکنندگان به پیکره دولت هستند، در این راستا به دستگاه‌های استان قم تاکید کردیم که از کالاهای تولیدی استان استفاده کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی تکلیف قانونی دارند که به دنبال تامین بخشی از برق مورد نیاز خود از انرژی خورشیدی باشند، گرچه که مشکلات مالی در این زمینه به وجود آمده است، اما به دنبال راهکاری برای اجرای این مصوبه دولت هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: پرداخت بیمه بیکاری آخرین راهکار است و باید از بیکار شدن کارگران در استان پیشگیری کنیم تا در وضعیت کنونی هزینه اضافی به دولت برای پرداخت بیمه بیکاری تحمیل نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه بعدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم به صورت میدانی برگزار می‌شود و در این جلسه بازدید از واحدهای تولیدی استان را در دستور کار خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار