مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: هفته فرهنگی قم در مشهد الرضا با عنوان "آخت الرضا" از یکم شهریور لغایت ۱۰ شهریورماه در مجموعه کوه سنگی به‌منظور معرفی استان قم اجرامی شود.
کد خبر: ۶۴۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 13 August 2018

به گزارش تابناک قم،مجید رفیعی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده شهرداری به مناسبت هفته فرهنگی قم در مشهد مقدس پرداخت و اظهار داشت: دهه فرهنگی قم در مشهد الرضا با عنوان "آخت الرضا" از یکم شهریور لغایت 10 شهریورماه در مجموعه کوه سنگی با حضور ادارات و دستگاه‌های فعال در حوزه هنر، فرهنگ و گردشگری و تولیدکنندگان استان به‌منظور معرفی استان قم اجرامی شود.

وی از فعالیت گسترده مجموعه‌های فرهنگی استان درمجموع 50 غرفه خبر داد و افزود: مسجد مقدس جمکران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی مذهبی استان فعالیت گسترده‌ای داشته و برنامه‌هایی ازجمله دعای توسل، برنامه‌های ویژه شب‌های جمکران را به‌صورت زنده پخش کرده و کارشناسان مذهبی مسجد جمکران نیز در محل نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم یکی دیگر از مجموعه‌های حاضر در نمایشگاه را اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معرفی کرد و گفت: این اداره کل به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و صنایع‌دستی پرداخته و با حضور هنرمندان استان و تولید صنایع‌دستی در حوزه معرق و زینت‌آلات به‌صورت زنده هنرمندان به نام استان را نیز معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در کنار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به معرفی ظرفیت گردشگری مذهبی استان و امامزادگان پرداخته و تیمی از کارشناسان و مشاوران در امور آسیب‌های اجتماعی نیز همراه این اداره کل به ارائه خدمات می‌پردازد.

رفیعی اداره کل بهزیستی را از دیگر فعالان هفته فرهنگی قم در ارائه محصولات و توانمندی‌های خود در مشهد دانست و تصریح کرد: هلال‌احمر استان نیز با تجهیزات و نیروی انسانی کامل به محل نمایشگاه آمده و ضمن ارائه خدمات درمانی به آموزش کمک‌های اولیه به زائران و شهروندان مشهدی می‌پردازد.

وی حضور مرکز قم پژوهی را در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی زائران و شهروندان مشهدی با قم قدیم خواند و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با برنامه‌هایی فرهنگی و هنری ازجمله برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی حضور خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از ارائه سوهان و خرما قم در این نمایشگاه نیز خبر داد و تصریح کرد: اداره کل عشایر و امور روستاها نیز به‌منظور معرفی ظرفیت روستاهای استان قم در 5 بخش شرکت کرده و با ارائه محصولات و اجرای مراسم و آیین روستایی در قالب برپایی چادر عشایر و ساخت خانه روستایی برنامه‌هایی ویژه‌ای را در این هفته خواهند داشت.

وی اجرای استیج فرهنگی در شب‌های نمایشگاه را با حضور هنرمندان قمی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این دهه معرفی کرد و گفت: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر امیر حسامی نژاد در حرم مطهر یکی دیگر از اتفاقات خوب فرهنگی این هفته است که امیدواریم با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شود.

رفیعی از امضا تفاهم‌نامه‌ای جامع بین دو استان خبر داد و بیان کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری قم در حوزه فرهنگ، هنر، ورزش، گردشگری و مباحث اجتماعی امضا می‌شود تا فعالیت‌های فرهنگی مشترکی بین دو قطب مذهبی کشور با هماهنگی و مدیریت بهتر انجام شود.

وی ادامه داد: قم مهمان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بوده و تبلیغات وسیعی برای معرفی هفته فرهنگی قم در مشهد در حال اجراست و برنامه انتقال کاروان "اخت الرضا" به محل نمایشگاه و تور گردشگری مشهد مقدس را نیز به‌صورت رایگان برای مهمانان کاروان اجرا می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار