مراسم کلنگ‌زنی مسجد و مجتمع فرهنگی قمر بنی‌هاشم با حضور آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید شیعیان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 14 August 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم کلنگ‌زنی مسجد و مجتمع فرهنگی قمر بنی‌هاشم با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان، حجت‌الاسلام قوامی امام‌جمعه شهر پردیسان و قشرهای مختلف مردم در شهرک پردیسان قم برگزار شد.

آیت‌الله جعفر سبحانی در این مراسم با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد و برپایی نماز جمعه اظهار داشت: رسول مکرم اسلام(ص) نخستین کاری که بعد از ورود خود به مدینه انجام دادند برپایی نماز جمعه و ساخت مسجد بود.

مرجع تقلید شیعیان ضمن قدردانی از بانیان مسجد قمر بنی‌هاشم گفت: لازم است مردم و جوانان به‌منظور کمک در ساخت مسجد و در راستای رشد فرهنگ و تعالی جامعه کمک کرده و حضور مثمرثمری در این کار داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قوامی امام‌جمعه پردیسان قم ساخت مسجد را یکی از موضوعات مهم مسجد محوری بیان و تصریح کرد: مسجد قمر بنی‌هاشم با کمک مردم و خیرین و در متراژ 2 هزار متری ساخته‌ شده است.

همچنین محمد خامه‌یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم نیز در سخنانی با بیان اینکه از 2 هزار متر زمین اختصاص‌ یافته 500 متر آن به مسجد تعلق گرفت خاطرنشان کرد: این دومین مسجدی است که کلنگ آن در خیابان زاگرس بر زمین زده می‌شود.

وی با اشاره به کمبود مسجد در منطقه پردیسان قم اظهار داشت: این منطقه حدود 13 مسجد کم دارد، همچنین به‌زودی شاهد ساخت و راه‌اندازی نخستین مسجد الکترونیکی در این منطقه هستیم.

در پایان مراسم نیز ابوالفضل مستقیمی شهردار منطقه هشت ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و خیرینی که در ساخت مسجد نقش دارند ابراز کرد: با ساخت مسجد و مراکز فرهنگی می‌توان از بروز بسیاری مشکلات و مسائل در جامعه جلوگیری کرده و مانع بروز فساد در جامعه شویم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار