استاندار قم:
استاندار قم با بيان اينكه پيشرفت كشور بدون حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف امكان پذير نيست گفت: تشكل‌هاي مردم نهاد نقش موثر در افزايش مشاركت‌هاي مردمي دارند.
کد خبر: ۶۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 14 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی صادقی در نشست با دبیران و اعضای تشکل‌های مردم نهاد استان قم طی سخنانی مردم را محور حرکت رو به جلوی کشور دانست و اظهار کرد: برای قوام کشور و جامعه باید همه امور را به خود مردم واگذار کنیم.

وی تغییر نگرش مسؤولان نسبت به سمن‌ها را در راستای افزایش بهره وری و نقش آفرینی تشکل‌های مردم نهاد ضروری دانست و افزود: این مسئله در دولت تدبیر و امید به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و ثمره آن افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد بوده است.

صادقی در ادامه شناخت تشکل‌ها از شرایط روز جامعه را لازمه ی تاثیرگذاری هرچه بیشتر در مسؤولان و مردم دانست و اظهار کرد: فهم و درک واقعیت‌ها، شرایط و وضعیت جامعه و مخاطبان از پیش نیازهای فعالیت موثر سمن‌هاست.

وی نبود فرهنگ صحیح مشارکت را از نقاط ضعف کشور عنوان کرد و گفت: ساختار کشور در ابعاد مختلف به گونه ای است که همه امور به دولت و حاکمیت متصل است و این وضعیت باید تغییر پیدا کند تا شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی در زمینه‌های گوناگون باشیم.

استاندار قم همچنین بر ضرورت حمایت نهادهای دولتی متولی از تشکل‌های مردم نهاد در راستای دستیابی به برنامه‌ها و اهداف عام المنفعه ایشان تأکید کرد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد نقش ارزشمندی در راستای تقویت مشارکت‌های مردمی برعهده دارند و همه دستگاه‌های اجرایی باید از سمن‌ها حمایت کنند.

سید محمدرضا‌ هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به اهتمام مجموعه سیاسی استان قم در راستای پیگیری جدی مطالبات و دغدغه‌های تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: حمایت از سمن‌ها جزء سیاست‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است و در استان قم نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

هاشمی حضور و مشارکت مردم را در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: مشکلات و موانع راه سمن‌ها در جلسات مشترکی با مدیران اجرایی مربوطه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار