عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو هیئت‌امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: تحول و گفتمان علوم انسانی نیازی جهانی و کلان است که باید به آن به طور گسترده‌ای پرداخته شود.
کد خبر: ۶۴۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 14 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسملین حمید پارسانیا ظهر امروز در آئین اختتامیه چهارمین دوره طرح ملی "گفتمان نخبگان علوم انسانی" در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: این طرح مورد استقبال بسیاری از دانشجویان در طول سال‌های گذشته تاکنون قرار گرفته است؛ بسط و توسعه این طرح وظیفه‌ای مهم در سطح کشور است تا بتوان در مسیر تحول علوم انسانی قدم بگذاریم.

وی تصریح کرد: تحول و گفتمان علوم انسانی در سطوح مختلف نیازی جهانی و کلان است که باید بدان به طور گسترده ای پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا بیان کرد: در جهت گسترش این طرح لازم است نهادهای علمی، دانشگاه‌ها، نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری و شورای تحول علوم انسانی هماهنگی‌های لازم را اتخاذ کنند؛ جامعه دینی، اسلامی و حتی جامعه بشری به گفتمان علوم انسانی نیاز دارد چرا که گفتمانی بر اساس عقلانیت و منطق است.

عضو هیئت ‌امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: یکی از همراهان در برگزاری طرح گفتمان علوم انسانی، دانشگاه باقر‌العلوم(ع) است که به صورت جهادی این طرح را پیش برد؛ به نظر می‌رسد شورای تحول علوم انسانی باید تعامل سازمان‌یافته‌ تری با طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی داشته باشد تا بتوان به دستاوردهای بهتری رسید؛ این طرح مزایای زیادی در بر دارد و باید فعالیت‌های علمی را در جهت حضور بیشتر افراد گسترش داد.

وی گفت:با توجه به اینکه علوم انسانی مدرن پاسخگوی نیازها نیست و عاری از عقلانیت و منطق است و فرهنگ ما را تهدید می کند، باید در جهت توسعه گفتمان علوم انسانی بر اساس مبانی اسلامی تلاش کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار