نشست هم اندیشی اصحاب رسانه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قم با حضور برخی از مدیران خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 16 August 2018

به گزارش تابناک قم، نشست هم اندیشی اصحاب رسانه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قم با حضور برخی از مدیران خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

جعفر مسلمی مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا استان قم در این مراسم گفت: هنگامی که موضوع جبهه فرهنگی مطرح می‌شود نیازمند فعالیت‌های بزرگی هستیم و هرچه که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی اقدامات موثری انجام شود بهره بیشتری می‌بریم.

وی افزود: وقتی می گوییم جبهه فرهنگی باید کار بزرگی انجام ‌دهیم و برای تحقق این موضوع باید مواردی که در زمینه جبهه فرهنگی وجود دارد آسیب شناسی شده و مشکلاتی که در استان قم وجود دارد ابتدا آسیب شناسی و سپس کار موثری انجام شود.

سعید آقایی مدیر پایگاه خبری قم نا، در این مراسم تصریح کرد: در حوزه کار رسانه ای فعالان رسانه ای با پایین‌ترین حقوق به فعالیت می‌پردازند و در زمینه مادی خبرنگاران قمی جزء ضعیف‌ترین قشر هستند.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی که نماینده شهر قم است متاسفانه توجهی به مشکل خبرنگاران قمی ندارد و پس از دو سال با مدیر مسئولان خبرگزاری‌ها دیدار کرد که تفاوت بسیار محسوسی با تجلیل ایشان از خبرنگران تهرانی داشت.

مدیر پایگاه خبری قم نا ادامه داد: در جریان بیمه خبرنگاران هرسال گفته می‌شود که قرار است اتفاقی انجام شود و مشکل بیمه خبرنگاران رفع شود اما متاسفانه هیچ اقدامی نمی‌شود و تنها روز خبرنگار است که به موضوع بیمه پرداخته می‌شود ولی هیچ اقدامی انجام نمی‌شود.

آقایی با اشاره به لزوم توجه به مشکلات خبرنگاران استان قم بیان کرد: متاسفانه در قم فضایی وجود دارد که با همه شهرها تفاوت دارد و خبرنگاران قمی با همه مشکلات به فعالیت می‌پردازند.

امیر حسامی نژاد عکاس و فعال فرهنگی استان قم نیز در این مراسم تصریح کرد: اگر جبهه انقلاب فرهنگی یک برنامه تدوین شده داشته باشد و خبرنگاران انقلابی بدانند که در آینده به یک نقطه مشخص می‌رسند فعالیت‌های آن‌ها مؤثرتر می‌شود.

وی افزود: اینکه جلساتی برگزار شود و خروجی نداشته باشد بهتر است که برگزار نشود و در زمینه حمایتی نیز اگر توان معنوی داشته باشند که فعالان فرهنگی را مورد حمایت قرار دهند بسیار مناسب است.

مهدی عباسی تهیه کننده تلویزیون در این مراسم گفت: شهر مقدس قم دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که باید مورد توجه باشد و از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد.

وی افزود: بارگاه ملکوتی حرم کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران از جمله مکان‌های معنوی است که در این شهر وجود دارد که ارزش و اهمیت بسیار بالایی به این شهر داده است.

مسلمی فر مسئول اتاق عملیات مسجد محوری خاتم در این جلسه گفت: اقدامات مناسبی برای تجهیز مساجد استان انجام شده است وهمچنین مهدکودک‌های مسجد محور فعال شده است و در قم 26 مهدکودک مسجد محور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: 4 مرکز متمرکز مسجد محور و 8 مرکز نیمه متمرکز زیر نظر شبکه راهبردی مساجد فعالیت می‌کند.

مسئول اتاق عملیات مسجد محوری خاتم بیان کرد: هر هفته جلسه ای توسط شبکه راهبردی مساجد استان برگزار می‌شود که 30 مسجد فعال استان در این جلسات حضور پیدا می‌کنند که رفع مشکلات مساجد از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جلسات است.

محمد رفیعی موحد عکاس و فعال فرهنگی استان قم در این جلسه بیان کرد: اگر در زمینه رسانه‌های استان قم نهاد و شخصی باشد که متولی پیگیری کارهای خبرنگاران باشد بسیاری از نگرانی‌های برون سازمانی و درون سازمانی که سبب عدم تأثیر گذاری رسانه‌ها می‌شود حل می‌گردد.

وی افزود: مشکلاتی که در استان قم وجود دارد امکان دارد به منافع قدرت و ثروت برسد که پیگیری‌های حقوقی متولی امور خبرنگاران می‌تواند دلگرمی برای رسانه‌های انقلابی باشد.

رفیعی موحد خاطرنشان کرد: اجماع و اتحاد رسانه‌های انقلابی می‌تواند مشکلات درون سازمانی رسانه‌ها که عمدتاً ملی است را رفع کند.

حسین طالب علی مدیر مسئول ماهانه کریمه نیز در این مراسم گفت: تشکیل جبهه رسانه‌های انقلابی در شهر مقدس قم حرکت بسیار مبارکی است که از مدت‌ها قبل مطرح شده است اما متاسفانه در عمل به عینیت نرسیده است.

وی تصریح کرد: تشکیل جبهه انقلابی اسلامی که متشکل از رسانه‌های اثر گذار است نیازمند بستر سازی برای حمایت معنوی و مادی از رسانه‌های انقلابی است که این موضوع مهم در قم به عنوان حلقه مفقوده برای تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد.

وحید عباسی مدیر روابط عمومی صندوق کریمه (ع) قم در این مراسم گفت: رسانه‌های قمی ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارند ولی متاسفانه توجهی به این ظرفیت نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی در برابر هجمه‌های رسانه ای دشمن افزود: باید به این موضوع توجه شود که رسانه‌های قمی می‌توانند در سطح ملی جریان ساز باشند و مشاهده می‌شود هنگامی که مشکلی ایجاد می‌شود رسانه‌های ضد انقلابی سواستفاده کرده و با تولید اخبار خود سعی می‌کنند فضا را متشنج کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار