رئیس سازمان صنعت :
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت قم، گفت:مردم استان درصورت مشاهده هرگونه تخلف دربازار ، آن را با سامانه 124 در میان بگذارند تا رسیدگی شود.
کد خبر: ۶۴۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 16 August 2018

به گزارش تابناک قم،محمود سیجانی افزود: تیم های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری سایر دستگاه های متولی، به صورت شبانه روزی در حال رصد نحو ارائه کالاهای مورد نیاز مردم به بازار هستند و با هرگونه اختفا و احتکار صورت گرفته در این بخش به شدت برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: در همین رابطه صنایع فعال در استان قم بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی آمادگی کامل دارند تا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را به بازار عرضه کنند و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی درادامه سخنان خود گفت: رسانه ها می توانند با نمایش توانمندیهای صنعت، خودباوری و روحیه امید را در این شرایط خاص اقتصادی درجامعه تقویت و تحریم های دشمنان را بی اثر کنند.

سیجانی افزود:حجم زیادی از مشکل های اقتصادی به وجود آمده به دلیل جنگ روانی دشمن است و رسانه های داخلی می توانند با به تصویر کشیدن حجم بالای فعالیت صنایع کشور، به مردم نوید تغییر شرایط را دهند.

وی با اشاره به سیاست های جدید اقتصادی دولت به ویژه در زمینه ارز، تاکید کرد: با وجود برخی مشکل ها، صنایع کشور ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه های درنظرگرفته شده تامین می کنند و این که وانمود شود صنایع به دلیل مشکل های اقتصادی، غیرفعال هستند، صحیح نیست.

وی ادامه داد: تحریم، در کنار آسیب هایی که به همراه دارد، فرصتی برای بهتر استفاده کردن از ظرفیت صنایع داخلی و به جریان انداختن بخش های تعطیل شده واحدهای صنعتی برای پاسخ گویی به نیازهای بازار است.

سیجانی گفت: امروز کالاهای ایرانی، توان رقابتی بالایی با محصولات مشابه خارجی خود دارند و اعتماد مردم به صنعت داخلی می تواند تحریم های دشمن را به فضایی برای ارتقا کمی و کیفی کالاهای ساخت ایران، تبدیل کند.


2هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار