آیت‌الله ‌حسینی قزوینی:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حدود ۱۵۰ شبهه در بحث غدیر مطرح است، گفت: این شبهات عمدتاً مربوط به صحت حدیث غدیر است.
کد خبر: ۶۴۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 16 August 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی ظهر امروز در کارگاه آموزشی منبر غدیر که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: باید در مسئله غدیر، معرفت افزایی داشته باشیم، غدیر با داشتن بیش از 100 راوی هنوز مظلوم است.

وی با بیان اینکه نسبت به امیر المؤمنین (ع) ظلم را از حد گذراندند، افزود: هدف آن‌ها از بین بردن پیامبر (ص) بود و اگر این مصیبت و ظلمی که بر امیرالمؤمنین علی (ع) وارد آمد بر کوه‌ها وارد می‌آمد آن‌ها را آب می‌کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ارزش وجایگاه امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: اشخاصی در طول این 14 قرن تمام تلاش خود را به کار گرفتند فضائل امام علی (ع) مطرح نشود اما می‌بینیم این فضائل در کتب اهل سنت نیز مملو است.

حسینی قزوینی با اشاره به لزوم مقابله با شبهات دشمن ادامه داد: تازمانی که از معارف دینی خودمان شبهه‌زدایی نکنیم جوانان در تزلزل اعتقادی قرار می‌گیرند و مخالفین با القاء شبهات تصور می‌کنند شیعه سخنی برای گفتن ندارد.

وی دفاع از حریم اهل بیت (ع) و تشیع را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد که دشمن بیش از 4 برابر 1400 سال علیه شیعه برنامه داشته است، طبق آمار امروز از هر 3 سایت اسلامی 2 سایت متعلق به دشمنان اسلام است.

استاد حوزه علمیه ترویج معارف الهی و بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند به مقابله با اهل بیت (ع) بپردازد و اگر سیره اهل بیت (ع) کنار گذاشته شود فرهنگ شیطانی و اسرائیلی جایگزین آن می‌شود.

حسینی قزوینی با تاکید بر لزوم تبعیت از اهل بیت (ع) و حرکت در مسیر رضای الهی بیان کرد: موضوع امامت امیرالمؤمنین (ع) به اندازه روز روشن است و اگر از اول عمر تا آخر عمر برای نعمت ولایت سجده شکر به جا آوریم باز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از شبهاتی که مطرح می‌کنند این است که اگر حدیث غدیر دلیل بر خلافت امام علی (ع) بوده چرا خود امام بر آن استناد نکرده است، بیان کرد: با توجه به بررسی‌های که از منابع شیعه و اهل سنت انجام دادیم بیش از 30 روایت پیدا کردیم که امام علی (ع) در زمان‌های مختلف چون روز هفتم وفات پیغمبر، دوران خلافت خود و در جنگ جمل و جنگ صفین به حدیث غدیر استدلال کرده است.

استاد حوزه علمیه گفت: صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه امیرالمؤمنین (ع) خود به غدیر استدلال نکرده حرف‌هایی بی اساس است و این‌ها انسان‌هایی هستند که با قلب‌هایی بیمار نمی‌توانند خلافت مولا را ببینند این حرف‌ها را می‌زنند.

حسینی قزوینی با بیان اینکه حدود 150 شبهه در بحث غدیر مطرح است، عنوان کرد: این شبهات عمدتاً مربوط به صحت حدیث غدیر است، اینکه چرا ولایت در مکه صورت نگرفت و چرا عبارت مولا به کار رفته است از دیگر شبهات موجود در این زمینه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار