با حضور مراجع تقلید و علما مراسم سالگرد ارتحال عالم جلیل القدر، آیت الله مرحوم روح الله شاه آبادی از شاگردان امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 17 August 2018

به گزارش تابناک قم،مراسم بزرگدشت آیت الله مرحوم روح الله شاه آبادی شامگاه پنج شنبه با حضور گسترده مراجع تقلید و علما و فضلا و اساتید حوزه علمیه در حسینیه شهدا(صفاییه) برگزار شد.

آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان،آیت الله علوی بروجردی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علما و فضلا و اقشار ومختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

سید مهدی حسینی در این مراسم به مدیحه سرایی پرداخت وحجت الاسلام والمسلمین میردامادی نیز به ذکر مباحثی پیرامون اهمیت رعایت جایگاه علم و عالم و عمل به علم و همچنین جایگاه رفیع خانواده آیت الله شاه آبادی پرداخت.

آیت الله روح الله شاه آبادی فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی و از شاگردان امام خمینی(ره) 6 شهریورماه سال 96 در سن 87 سالی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکر پاک ایشان در مسجد شهید مطهری حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

این عالم دینی سال‌های بسیاری در حوزه‌های علمیه تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام بروجردی، سیداحمد خوانساری، سیدمحمد تقی خوانساری، علامه طباطبایی، خویی و اراکی، شاگردی و حدود 20 سال نیز نزد حضرت امام خمینی(ره) کسب علم کرده بود.

آیت الله روح الله شاه آبادی در جریان نهضت اسلامی و از قبل از سال 42 همواره همراه امام خمینی(ره) بود و پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران، در شهر مقدس قم مستقر شد و به تربیت طلاب و شاگردان در حوزه علمیه قم همت گمارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار