یکی از پژوهشگران قمی نمونه کشور گفت: قم گنجینه تولید آثار فرهنگی دیجیتال است و در صورت حمایت از این بخش می تواند به یکی از قطب های تولید نرم افزارهای فرهنگی در سطح جهان تبدیل شود.
کد خبر: ۶۴۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 17 August 2018

به گزارش تابناک قم،علیرضا باباخان بیان کرد: فعالیت بیش از 300 موسسه فرهنگی در قم که در حوزه فناوری اطلاعات کار می کنند فرصت بی نظیری را برای تبدیل کردن این شهر به کانون تولیدهای رسانه ای در بستر دیجیتال به وجود آورده است.

وی بیان کرد: می توان با ترسیم خطوط ارتباطی و شبکه سازی میان فعالان این بخش، زمینه فعالیت جمعی و گسترده در حوزه تولید آثار دیجیتال را در قم به وجود آورد و فرصت های شغلی بسیاری را در این حوزه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت موسسه های فرهنگی قم در زمینه تولید آثار دیجیتال به کار گرفته شود، این شهر می تواند به عنوان الگوی یک شهر هوشمند در تولید نرم افزارهای رایانه ای معرفی شود.

باباخان گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای تولید آثار دیجیتال در حوزه مباحث فرهنگی، گفتمان سازی هنجارهای مورد نیاز جامعه است که در این رابطه موسسه های فرهنگی فعال در قم می توانند، آثار برجسته ای را ارائه کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نرم افزارهای رایانه ای نقش مهمی در فرهنگ سازی اجتماعی دارند و هر جامعه ای که در این بخش تواناتر باشد می تواند در ترویج ارزش های مورد نظر خود، موفق تر عمل کند.

وی ادامه داد: فعالیت در عرصه تولید آثار دیجیتال، علاوه بر آثار مثبت فرهنگی، دارای مزایای اقتصادی قابل توجهی نیز هست و بسیار از فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی با شناخت این ابزار و ورود به بازار آن، می توانند درآمد مطلوب و پایداری را تجربه کنند.

این پژوهشگر برجسته، گفت: برای نمونه حوزه های علمیه می توانند خدمات مشاوره ای خود را در عرصه های مختلف از طریق تولید آثار دیجیتال به مردم ارائه دهند.

وی بیان کرد: حوزویان می توانند به عنوان مشاور در کنار برنامه نویسان شرکت های فعال در عرصه تولید آثار دیجیتال، قرار گیرند و به آن ها محتوای فکری ارائه دهند تا محصول تولید شده مطابق با ارزش های اسلامی باشد.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای مورد توجه جامعه امروز، تولید آثار پویانمایی با محتوای پاک، به ویژه در بخش کودک و نوجوان مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی است که در این زمینه حوزویان می توانند با استفاده از ظرفیت شرکت های فعال در بخش فناوری اطلاعات، مفاهیم موجود در تاریخ اسلام را به زبان امروزی در قالب نرم افزارهای چندرسانه ای به مردم ارائه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار