همزمان با دومین روز از ماه محرم الحرام هیات های عزادار وسوگوار حسینی عصر چهارشنبه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) قم ، آیین لبیک یا حسین(ع) را برگزار کردند.
کد خبر: ۶۵۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹ 13 September 2018

به گزارش تابناک قم، در این مراسم که با مرثیه سرایی مداحان و شاعران اهل بیت همراه بود، یکی از خطبای مذهبی طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای عزاداری کردن برای امام حسین و شهیدان کربلا با ذکر روایتی از امام رضا (ع) اظهار داشت: هر کس برای سیدالشهدا گریه کند به نحوی که اشکهایش بر گونه هایش جاری شود، خداوند همه گناهان او را می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی همچنین در پاسخ به کسانی که می گویند سال ها گناه می کنیم بعد در دوران پیری با اشک ریختن برای امام حسین(ع) آمرزیده می شویم، افزود: این افراد از کجا می دانند، که جوانی را تمام کرده و به پیری می رسند.

وی همچنین گناه کردن را موجب کاهش عمر و بی توفیقی برای حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) دانست و گفت: کسی که به گناه آلوده می شود، به قساوت قلب و سنگدلی دچار شده و هیچ گاه نمی تواند برای مصایب اهل بیت اندوهگین گردد.

مطابق برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دومین روز از محرم الحرام هر سال و همزمان با ورود کاروان اباعبدالله الحسین به کربلا، هیات های عزاداری در همه شهرها و روستاهای کشور در قالب برنامه ای با نام لبیک یا حسین با حرکت به سمت یکی از امامزادگان شاخص و واجب التعظیم همگان را از آغاز ماه محرم و عزاداری امام حسین مطلع می کنند.

در قم 444 امامزاده واجب التعظیم مدفون هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار