مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: از نیمه خردادماه سال جاری تا نیمه شهریورماه، از مجموع یک هزار و 600 حلقه لاستیک تخصیصی با ارز دولتی و نرخ مصوب، حواله دریافت یک هزار و 470 حلقه لاستیک بین ناوگان جاده ای استان صادر شده است.
کد خبر: ۶۵۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 13 September 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جمالی افزود: از مجموع یک هزار و 470 حواله صادره جهت دریافت یک حلقه لاستیک، تعداد یک هزار و 220 حلقه توسط مالکان ناوگان جذب و خریداری شده است.

وی درخصوص نوع لاستیک های توزیعی اظهار داشت: لاستیک های تخصیصی که توسط وزرات صنعت، معدن و تجارت تهیه و در شبکه توزیع قرار داده می شود از 2 نوع خارجی و ایرانی است که نوع خارجی آن به بهای ارز دولتی و لاستیک های ایرانی نیز براساس نرخ مصوب در اختیار مالکان ناوگان جاده ای قرار می گیرد.

وی به شرایط و روند صدور حواله دریافت لاستیک ها اشاره کرد و گفت: متناسب با تعداد لاستیک های تخصیصی به استان، انجمن صنفی رانندگان، نسبت به صدور حواله دریافت لاستیک (هر دستگاه ناوگان، 2 حلقه) جهت آن دسته از مالکانی که شرایط مندرج در آیین نامه را احراز نموده باشند اقدام می نمایند.

جمالی، شرایط دریافت حواله را شامل دارا بودن کارت هوشمند، پلاک استانی و پیمایش مکفی ناوگان دانست و افزود: از نکات برجسته جهت توزیع عادلانه لاستیک ها، اولویت بندی بر اساس پیمایش ناوگان است.

وی درخصوص رفع پاره ای مشکلات بوجود آمده درراستای صدور حواله های لاستیک نیز گفت: آن دسته از مالکان ناوگان که ساکن قم بوده اما خودروی آنها دارای پلاک غیر استانی می باشد می توانند با ارائه بارنامه های صادره از استان قم(درصورت احراز دیگر شرایط مشروح) به این اداره کل مراجعه کرده تا پس از بررسی مدارک به انجمن صنفی رانندگان معرفی شوند.

درحال حاضر بیش از سه هزار دستگاه کامیون در استان قم فعال می باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار