رئیس سازمان اوقاف کشور:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: راهبرد کلان سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و واگذاری اداره بقاع متبرکه به مردم ‌است.
کد خبر: ۶۵۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 13 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی محمدی در ویژه‌برنامه اقتصاد مقاومتی، امامزادگان و موقوفات که در بقعه متبرکه امامزاده شاه جمال برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی صرفاً اعمال‌نظر یک شخص نبوده بلکه به‌عنوان یک سیاست کلی برای حال و آینده کشور است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی مردمی بودن این سیاست کلان و راهبردی بوده که سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به ظرفیت‌های مردمی خود می‌تواند مؤثر و مثمر به ثمر باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به حادثه جانکاه عاشورای حسینی گفت: در بین شهدای کربلا افراد مختلف از نژادها و مذاهب گوناگون مشاهده می‌شود که نمونه‌ای شاخص از مردم‌سالاری دینی با تمام ابعاد وجودی آن است.

محمدی ادامه داد: بیش از 14 قرن بوده که مراسم عزاداری امام حسین(ع) به‌صورت مردمی اداره می‌شود، در بسیاری از کشورهای دنیا و فرقه‌های مذهبی احترام ویژه‌ای برای عاشورای حسینی(ع) قائل می‌شوند.

وی با اشاره به رمز ماندگاری فرهنگ عاشورا خاطرنشان کرد: آن چیزی که سبب شده آرمان و پیام‌های عاشورا در طول 14 قرن گذشته همواره پررنگ‌تر از گذشته باشد مسئله مردمی برگزار شدن این مراسم باعظمت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: سیاست و راهبرد کلان سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و واگذاری اداره بقاع متبرکه به مردم بوده است، در هر مسئله‌ای که به ظرفیت‌های مردمی تکیه شده نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

محمدی ارائه خدمات مختلف در بقاع متبرکه را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در دل بقاع متبرکه مجموعه‌ای خدمات فرهنگی، رفاهی و مادی به زائران و شهروندان ارائه می‌شود، سرمایه‌های موجود در سازمان اوقاف و امور خیریه نوعاً مردمی است.

وی با اشاره به برخی از برکات موقوفات تأکید کرد: قدمت برخی از موقوفات موجود در استان قم به 12 قرن قبل برمی‌گردد، وقف نه دارای مالکیت دولتی و نه دارای مالکیت خصوصی است چرا که پس از وقف مالکیت از حالت شخصی نیز خارج می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در سطح کشور بیش از 8 هزار متولی وقف وجود داشته که مسئله وقف را خودشان اداره می‌کنند، اگر کشور بتواند مشکلات اقتصادی موجود را برطرف کند به‌راحتی می‌تواند در برابر توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.

محمدی با اشاره به ظرفیت عظیم و بزرگ مردم در اداره عزاداری‌های ماه محرم بیان کرد: در ایام محرم و اربعین حسینی میلیون‌ها نفر صرفاً با ظرفیت‌های مردمی مشارکت می‌کنند و شاهد هیچ‌گونه مشکل و رخنه‌ای نیز در آن نیستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار