بخشدار جعفرآباد قم با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت این بخش گفت: تفکیک نشدن آب شرب از آب خام و استفاده آن در دامپروری یکی از مشکل های اساسی جعفرآباد است.
کد خبر: ۶۵۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 13 September 2018

به گزارش تابناک قم، ابراهیم حسن زاده در جلسه شورای اداری بخش جعفرآباد اظهار داشت: اکثر دام های موجود در این بخش در داخل منازل نگهداری می شوند و دامداران از آب شرب استفاده می کنند و هنوز نسبت به جداسازی آب شرب از آبی که در دامپروری مورد استفاده قرار می گیرد، اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که بخش جعفرآباد بر اساس آمار جهاد کشاورزی با 67 هزار راس دام سنگین، قطب اصلی دامپروی استان به شمار می آید، افزود: در روستای باقرآباد این بخش با 2 هزار تن جمعیت بیش از 40 هزار راس دام سنگین نگهداری می شود.

وی در ادامه گفت: بخش جعفرآباد در 35 کیلومتری شمال غربی قم قرارا دارد که دارای 22 هزار‌ جمعیت و 53 آبادی دارای سکنه است که 24 مورد آن از شورای اسلامی برخوردار است.

وی افزود: این بخش دارای 16 دهیاری و وسعت آن نیز حدود 615 کیلومتر مربع است.

حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جعفرآباد نقطه اتصال مناطق غربی به مرکزی کشور محسوب می شود، افزود: در این بخش یک ناحیه صنعتی با 23 واحد تولیدی وجود دارد که از این تعداد 11 واحد فعال بود، ولی با تلاش دفتر امور روستایی و عشایری استانداری در حال حاضر 17 واحد آن فعال است و تلاش ها برای فعال کردن بقیه واحدهای غیر فعال نیز در حال انجام است.

وی ایجاد اشتغال را یکی از اولویت های کاری در این بخش عنوان کرد و گفت: برغم سیاست جهاد کشاورزی مبنی بر عدم توسعه دامپروری در جعفرآباد حدود 800 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در کشاورزی و دامپروری بخش جذب شد‌.

وی با اشاره به این که جعفرآباد در میان بخش های پنج گانه استان کمترین میزان جرایم و آسیب های اجتماعی را دارد، تصریح کرد: طبق دستور فرماندار توسط دهیاران برای هر روستا متناسب با شرایط آن، شناسنامه آسیب های اجتماعی تهیه شده و دوره های آموزشی برای دهیاران ترتیب یافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار