حضور شخصیت های کشوری، استقرار اتوبوس آمبولانس در محوطه مصلای قدس و حضور طلایه داران امر به معروف از جمله حاشیه ها و جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.
کد خبر: ۶۵۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱ 15 September 2018

به گزارش تابناک قم، در نماز جمعه امروز قم که به امامت آیت الله سید محمد سعیدی در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیت الله اراکی محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، آیت الله محسن خرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه و تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه و همچنین سید مهدی صادقی استاندار و سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی قم حضور داشتند.

** حضور طلایه داران امر به معروف در نماز جمعه
همزمان با دهه اول ماه محرم الحرام که به نام دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده جمعی از طلایه داران امر به معروف قم در نمازجمعه این هفته قم حضور داشتند. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم نیز که به این مناسبت سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه بود، تذکر دوستانه را اثرگذارترین نوع امر به معروف و نهی از منکر دانست.

** پس از نمازجمعه این هفته قم؛ جمعی از جوانان و روحانیون نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی، از فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انتقاد و خواستار توجه بیشتر مردم به این واجب الهی شدند. در این دست نوشته ها که روایاتی از پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) آورده شده، تذکر با روی گشاده و زبان نرم را موثرترین روش نهی از منکر دانسته و نسبت به گسترش بدحجابی در جامعه انتقاد کردند.

** خدمت رسانی اتوبوس آمبولانس در مصلا
در 26 شهریور سال 1354 نخستین اورژانس کشور در تهران تاسیس و به موجب آن این روز در تاریخ شفاهی وزارت بهداشت و درمان به نام روز فوریت های پزشکی نام گذاری شده است به همین منظور رئیس و جمعی از پرسنل اورژانس استان در نماز جمعه قم حضور یافتند.رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم نیز به این مناسبت به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه گزارشی از عملکرد اورژانس قم را ارائه کرد.
به همین این مناسبت، اتوبوس آمبولانس اورژانس قم در محوطه مصلای قدس ،برخی خدمات درمانی را به نمازگزاران جمعه ارائه کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار