معاون آموزش و پرورش:
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم با اشاره به کمبود بیش از یک هزار و 400 معلم در این استان، گفت: با تلاش های صورت گرفته برای ساماندهی نیروی انسانی در مدارس ، اول مهرماه امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.
کد خبر: ۶۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 17 September 2018

به گزارش تابناک قم،علی محمدی افزود: امسال نظام 3-3-6 به مرحله نهایی می رسد و با توجه به این که از سال 1391 هر سال یک پایه به نظام آموزشی اضافه شده است، در سال تحصیلی جدید پایه دوازدهم به صورت کامل استقرار پیدا می کند و 14 هزار و 500 تن به تعداد دانش آموزان این استان اضافه می شود.

وی اضافه کرد: از زمانی که طرح 3-3-6 اجرایی و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد، هر سال با کمبود آموزگار در این مقطع مواجه هستیم که امسال این کمبود به یک هزار و 400 معلم رسیده است.

وی ادامه داد: کمبود معلم درمتوسطه اول و دوم نیز به چند ساعت درهفته محدود می شود که دررشته های مختلف آموزشی وجود دارد.

محمدی گفت: آموزش و پرورش قم در سال تحصیلی آینده برای جبران کمبود نیروی انسانی، از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس رسمی، جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی این کمبود را تا حدودی مرتفع نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا 300 معلم در 20 مدرسه با خرید خدمات آموزشی جذب می شوند و 700 معلم رسمی در نوبت دوم مدارس تدریس می کنند.

به گفته وی، همچنین 240 تن از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و 218 تن از افرادی که در آزمون استخدامی قبول شده و دوره های آموزشی را گذرانده اند، جذب مدارس می شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال 500 تن از نیروهای آموزش و پرورش نیز بازنشسته شده اند و در حال حاضر 14 هزار نیروی آموزشی و یک هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش قم مشغول به خدمت هستند.

وی تاکید کرد: در 2 ماه گذشته تلاش های بسیاری برای ساماندهی نیروهای مدارس برای آغاز سال تحصیلی انجام شده تا مهرماه امسال مشکل کمبود معلم در استان مرتفع شود.

وی بیان کرد: امسال 480 تن از طریق آزمون استخدام جذب آموزش و پرورش قم شدند که پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی، از سال تحصیلی 98-97 می توانند مشغول به تدریس شوند.

محمدی افزود: همچنین در کنکور سراسری امسال، 613 تن در دانشگاه فرهنگیان قم پذیرفته شدند که پس از چهار سال و اخذ مدرک لیسانس، در سال 1401 وارد کلاس درس خواهند شد.

در سال تحصیلی جدید، حدود250 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار