مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: موضوع ساماندهی و برخورد با مراکز غیرمجاز جمع آوری ضایعات و پسماندها در شهر قم، با اولویت در کارگروه مدیریت پسماند استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۵۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 17 September 2018

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی در گفت و گویی با اشاره به فعالیت بیش از 270 مرکز غیرمجاز جمع آوری ضایعات در شهر قم افزود: با وجود همه تلاش ها برای ساماندهی وضعیت پسماندها از مبداء تا مقصد، متاسفانه افراد متخلف بسیاری بر خلاف ضوابط اقدام به جمع آوری ضایعات و تجمیع آنها در انبارهای ضایعات فروشی و اماکن غیرمجاز در اطراف و داخل شهر قم می کنند.

وی با اشاره به بازیافت ضایعات در این مراکز غیرمجاز به بدترین شکل خود یعنی سوزاندن در محیط باز یا تخلیه پسماند خطرناک در محیط، خاطرنشان کرد: تجمع این واحدها در نقاط مختلف شهر قم، آلودگی شدید زیست محیطی در این نقاط را به دنبال داشته و انتشار دود و ترکیبات سمی بر اثر سوزاندن پسماندها سلامت ساکنان مجاور را با تهدید مواجه کرده است.

وی با بیان این که شهرداری قم با توجه به استقرار واحدهای جمع آوری ضایعات در محدوده خدمات شهری مکلف به برخورد با این صنوف آلاینده بوده و تا کنون اقدام های خوبی در این راستا صورت پذیرفته است، تصریح کرد: این موضوع در کارگروه مدیریت پسماند استان قم با اولویت رسیدگی خواهد شد و همه دستگاه های اجرایی ذیربط برای ساماندهی این معضل بهداشتی و زیست محیطی باید همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.

موسوی صدور پروانه کسب برای مراکز جمع آوری ضایعات از سوی اتحادیه های اصناف را کاملا بر خلاف قوانین و مقررات دانست و گفت: موضوع ساماندهی این واحدها از سال های گذشته در دستور کار قرار داشته و سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بسیاری از این واحدها را شناسایی و پرونده تخلفات آنها را به مراجع ذیصلاح ارجاع داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار