به‌مناسبت هفته دفاع‌مقدس برگزار می‌شود
فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم از برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس تحت عنوان محفل« محراب تا معراج» در بخش پایین‌دست کوه خضر نبی خبر داد و گفت: این نمایشگاه عصر روز ۳۱ شهریورماه با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 17 September 2018

به گزارش تابناک قم، سردار غلامرضا احمدی در نشست‌خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات ساختمان شهید آیت‌الله سعیدی برگزار شد، با اشاره به‌پیش روی بودن هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ تحمیلی یک جنگ همه‌جانبه بین‌المللی علیه ما تدارک دیده و جنگ همه‌جانبه علیه کشورمان را در این دوران از سوی کشورهای برخوردار مثل آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و شوروی راه انداختند، البته قبل از جنگ هشت‌ساله هم تجربه تجزیه‌طلبی و ترورها را داشتیم.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) شعار محوری هفته دفاع مقدس در سال جاری را "ما توانستیم" بیان و تصریح کرد: در زمینه بسیاری از دستاوردها در جهان صدرنشین هستیم، برای نمونه در شدت و گسترش علم و تحقیقات جزو 16 کشور اول دنیا بوده و رهبر معظم انقلاب نیز این زمینه بسیار تلاش کردند.

وی فرهنگ دفاع‌مقدس را نجات‌بخش دانست و ابراز کرد: باید به مؤلفه‌ها و شاخصه‌های هشت سال دفاع‌مقدس توجه کنیم، در غیر این صورت با آسیب‌های فراوانی مواجه خواهیم شد، در نتیجه باید به بخش‌هایی از اندیشه‌ها و باورهای حاکم بر رزمندگان دفاع مقدس توجه کرده و آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

‌فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) در ادامه به تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم پرداخت و عنوان کرد: رزمایش تبیینی دستاوردهای دفاع‌مقدس توسط گویندگان متبحر گفتمان دفاع‌مقدس بخشی از کاری بوده که در این هفته در مراکز تشنه اطلاع‌رسانی من‌جمله مدارس و مساجد انجام می‌گیرد.

احمدی افزود: روز شنبه 31 شهریورماه آغاز هفته‌ای است که در سراسر کشور نمایش قدرت رزمی نیروهای مسلح در قالب رژه به نمایش درمی‌آید، در استان قم نیز در بلوار پیامبر اعظم(ص) این رژه توسط همه نیروهای مسلح استان انجام خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس تحت عنوان محفل «‌محراب تا معراج» در بخش پایین‌دست کوه خضر نبی خبر داد و گفت: این نمایشگاه عصر همان روز شنبه با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد، به دلیل اینکه بیش از 95 درصد از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس از مسجد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام‌شده‌اند این نمایشگاه تحت عنوان محفل محراب تا معراج نام‌گذاری شده است.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به برنامه‌های نو و جدیدی که در نمایشگاه امسال برگزار می‌شود، عنوان کرد: در نمایشگاه امسال، سالنی برای معرفی دستاوردهای دانش هسته‌ای از سوی سایت فردو تجهیز شده که مهم‌ترین دستاوردهای این دانش در آن معرفی می‌شود، بخش دیگر مربوط به معرفی دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس در قالب نمایش است که توسط هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی نواختن زنگ مقاومت، تکریم و تجلیل از هم‌رزمان شهدا و بازماندگان شهدای عالی‌مقام را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان قم بیان و افزود: روز ششم مهر نیز نیروهای مسلح در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار