معاون استاندار قم:
معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به ضرورت احداث پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم گفت: این کمبود موجب بهم ریختگی ظاهری و بی نظمی در خیابان انقلاب(چهارمردان) شده است.
کد خبر: ۶۵۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 17 September 2018

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سال جاری با اشاره به طرح پیاده راه سازی خیابان ارم، افزود: مردم از اجرای این طرح به دلیل حذف ترافیک و شلوغی در این محور رضایت دارند، ولی نبود پارکینگ در ابتدای خیابان انقلاب این رضایت را تحت شعاع قرار داده است.

وی اضافه کرد: باید هر چه سریع تر طرحی برای احداث پارکینگ موتورسیکلت در این نقطه از شهر اجرایی شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید خانه های فرسوده ای در خیابان انقلاب یا ارم تملک و برای احداث پارکینگ موتورسیکلت در نظر گرفته شود.

بهشتی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح بازآفرینی شهری قم و با توجه به این که این بافت ها در مرکز شهر قرار گرفته و روزانه آمد و شدهای زیادی به این مناطق صورت می گیرد، باید پارکینگ نیز در محله های قدیمی جانمایی شود تا آمد و شد وسایل نقلیه به ویژه برای ساکنان این مناطق تسهیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که مباحث بازآفرینی نیاز به هماهنگی بیشتری در ستاد دارد، افزود: مراحل بعدی پیاده راه سازی خیابان ارم تا زمانی که مشکل پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر به ویژه در ابتدای خیابان انقلاب حل نشده، نباید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: در طرح پیاده راه سازی خیابان ارم کار باکیفیتی با همکاری همه دستگاه های اجرایی ذیربط انجام شد و اکنون نیز باید آسیب شناسی به ویژه پیرامون معضلات ترافیک به وجود آمده در آن منطقه انجام شود.

بهشتی با بیان این که پیاده راه سازی خیابان ارم طرح حیثیتی بود، ادامه داد: با تجربه ای که از اجرای این طرح کسب نمودیم، برای طرح های دیگر نیازی به صرف این مقدار انرژی نیست و همه دستگاه های زیربنایی در طرح های مشابه وظیفه خود را می دانند.

عملیات پیاده راه سازی خیابان ارم، حد فاصل سه راه بازار و ابتدای خیابان انقلاب با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال و زمان اجرای چهار ماه با هدف حذف ترافیک، افزایش ایمنی، سهولت در آمد و شد و زیبایی منظر شهری از ابتدای نیمه دوم آذرماه 96، آغاز شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی قم نیز در این جلسه گفت: امسال بالغ بر 44 میلیارد ریال اعتبار جذب و به طرح های بازآفرینی شهری که قراداد آن ها به تازگی منعقد شده، تزریق شده است.

فهیمه فتاحی با اشاره به برخی از طرح های اجرا شده در قالب بازآفرینی شهری، افزود: طرح ساماندهی محوطه بیت النور با اعتبار 19 میلیارد ریال سال گذشته آغاز شد و در مدت چند ماه به پایان رسید و ساماندهی بیت النور تا آب انبار لب چال با اعتبار بیش از 19 میلیارد ریال نیز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: احداث درمانگاه امام علی النقی(ع) سال گذشته با اعتبار 84 میلیارد ریال آغاز شد و اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: احداث مدرسه فاطمیه در منطقه انارستان شهرک فاطمیه با اعتبار 47 میلیارد ریال که 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مدرسه شیخ آباد در همان منطقه با پیشرفت 15درصد و ساماندهی محور غیاثیه تا آب انبار درخت پیر با پیشرفت 45 درصد در حال انجام است و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی با اعتبار 36 میلیارد ریال از دیگر طرح های بازآفرینی شهری است.

فتاحی خاطرنشان کرد: کف سازی و جداره سازی گذر باغ پنبه به دلیل حجم آمد و شدها در سه مرحله اجرایی تعریف که بتن ریزی تا ابتدای خانه یزدان پناه تکمیل شد و در حال حاضر برای آمد و شد مردم مشکل خاصی وجود ندارد.

در حال حاضر مساحت بافت فرسوده (بافت ناکارآمد میانی) شهر قم یک هزار و 589 هکتار است که 315 هکتار آن، مساحت بافت تاریخی این شهر می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار