در وزن منهاي 60 كيلوگرم
ملي‌پوش پرافتخار كاراته استان قم از مسابقات 2018 ليگ جهاني كاراته‌وان در كشور آلمان موفق به كسب مقام سوم و نشان برنز شد.
کد خبر: ۶۵۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم، کاراته‌کایی که به واسطه کسب مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز از مسابقات متنوع برون‌مرزی نظیر رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی، بازی‌های آسیایی، دانشجویان جهان، لیگ جهانی و دیگر میادین موفقیت‌های متعددی را نصیب ورزش قم و کشورمان کرده، بار دیگر در یکی از میادین معتبر این رشته موفق به کسب مدال و افتخار شد.

این کاراته‌کای موفق و شناخته شده امیر مهدی‌زاده است که در وزن منهای 60 کیلوگرم عضو تیم اعزامی ایران به رقابت‌های مرحله ششم لیگ جهانی کاراته‌وان در سال 2018 بود و در پایان رقابت با حریفان خود به مقام سوم و نشان برنز این مسابقات دست پیدا کرد.

مهدی‌زاده که سابقه کسب دو مدال طلا و یک برنز جهان، دو طلا و یک برنز قهرمانی آسیا، یک طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، بعد از ناکامی در مسابقات 2018 قهرمانی آسیا و شکست در فینال بازی‌های آسیایی 2018، یک بار دیگر طعم شکست را در لیگ جهانی کاراته‌وان 2018 چشید اما موفق به تصاحب مدال برنز شد.

مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در شهر برلین آلمان، نخستین مسابقه خود را با حساب دو بر صفر از ساموئل مارکزه کاراته‌کای اهل ایتالیا برد، سپس مقابل جوانی مارتینز از ونزوئلا به برتری 2 بر صفر رسید و در مسابقه سوم دانیلو گروسو از ایتالیا را پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

مهدی‌زاده در مرحله نیمه نهایی به دارنده طلای مسابقات جوانان و امیدهای جهان یعنی یوگو کوزاکی ژاپنی با نتیجه نزدیک و غیر قابل باور چهار بر سه نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده‌بندی رفت تا اینکه با برتری پنج بر صفر مقابل دارخان اسدیلوف از قزاقستان بر سکوی سوم قرار گرفت و صاحب نشان برنز لیگ جهانی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار